محسن پیرهادی در رابطه با درخواست شورایاری محله نوروزآباد واقع در منطقه 18، اظهار کرد: در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری پیشنهاداتی از جمله ساماندهی و تعیین تکلیف زمین های بایر در سطح محله به منظور کاهش آلودگی ناشی از  گرد و خاک مطرح شده است.

وی با اشاره به ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم در محله نوروز آباد، بیان کرد: از جمله صنایع مزاحم می توان به فعالیت گاوداری اسدنژاد اشاره کرد که طبق اظهارات شورایاری، بوی ناشی از جایگاههای دامی باعث ایجاد مشکل برای همسایگان و افراد محله شده است.

پیرهادی در خصوص احداث میدان میوه و تره بار در سطح محله، خاطرنشان کرد: این موضوع در دست بررسی است ضمن اینکه راه اندازی روزبازار در سطح محله نوروزآباد نیز در دست پیگیری قرار دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با تعویض و بهسازی جدول کشی کانال آب در سطح محله گفت: این موضوع از سوی کارشناسان مربوطه در دست پیگیری است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر نظارت مضاعف به منظور نظافت و پاکیزه سازی معابر و فضاهای عمومی محله، گفت: این موضوع باید از طریق شهرداری ناحیه انجام شود و به همین جهت نکات لازم به آنها یادآوری شده است.

پیرهادی در رابطه با پیگیری صورت گرفته به منظور تأمین روشنایی خیابان ها، کوچه ها و معابر محله به ویژه خیابان هلال احمر، خیابان نوروزآباد و انتهای ابوسعید غربی، تأکید کرد: در این زمینه با شرکت برق منطقه مکاتبه شده است و از آنها خواسته شده به این موارد رسیدگی کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در خصوص مشکلات شهروندان محله نوروزآباد در حوزه حمل و نقل و ترافیک و عمران، گفت: اصلاح هندسی معابر و خیابان های محله اعم از چهارراه خلیج  به ابوسعید غربی، جنب پل هوایی، تعویض و نوسازی اتوبوس های فرسوده شرکت واحد در محله مذکور در درست بررسی است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تخصیص ایستگاه مترو در محدوده محله در دست بررسی است، افزود: این موضوع به اطلاع شرکت مترو رسیده است.

وی همچنین  به تشریح مشکلات شهروندان در حوزه فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: پیش بینی و احداث سالن های ورزشی چند منظوره در سطح محله، احداث سالن اجتماعات و آمفی تئاتر در سطح محله و همچنین امکان احداث مسجد در سطح محله در درست پیگیری است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر احداث مدرسه در سطح محله، تصریح کرد: این موضوع باید از طریق وزارت آموزش و پرورش انجام گیرد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با احداث مراکز فرهنگی، آموزشی و... جهت ارتقاء سرانه آموزشی در سطح محله، افزود: در این زمینه کمبودهایی وجود دارد که باید بر طرف شود.

وی خاطر نشان کرد: بررسی تقویت دفاتر تسهیل گری بافت های فرسوده در سطح محله با عنایت به لزوم یکپارچه سازی و تجمیع املاک ریزدانه محله نوروزآباد و برخورداری از بسته های تشویقی به روز شده ی بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده از موارد مطرح شده در حوزه معماری و شهرسازی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

پیرهادی در پایان به درخواست اهالی جهت تسریع در اجرای آراء کمیسیون ماده 100 اشاره کرد و گفت: در این خصوص اهالی درخواست مساعدت در نحوه ی پرداخت جرایم و عوارض مربوطه با عنایت به ضعف مالی خانواده های محله را داشته اند که در دست بررسی قرار گرفته شده است.