علیرضا زالی رییس سازمان‌نظام پزشکی اظهار داشت: مرحله اول انتقال مصدومین به بیمارستان ها و مراکز درمانی که در محل حادثه هستند، صورت گرفته است.

 

وی افزود: هم بخش دانشگاهی دولتی و هم بخش بیمارستان های خصوصی، خصوصا بیمارستان هایی که در محل حادثه هستند در آماده باش کامل به سر می برند.

 

رییس سازمان‌نظام پزشکی بیان کرد: در دور اول انتقال بیماران به بیمارستان سینا به دلیل نزدیکی به محل حادثه منتقل شدند، همچنین تعدادی از مصدومین به بیمارستان خصوصی پارس، بیمارستان بانک ملی، بیمارستان شرکت نفت و بیمارستان فیروزگر انتقال یافتند.

 

زالی تصریح کرد: با توجه به اینکه تراکم مناسبی در خصوص مراکز دولتی و خصوصی در محل حادثه وجود دارد جای نگرانی برای ارائه خدمات درمانی در امدادرسانی و بخش درمانی وجود ندارد و نسبتا تراکم مناسبی در خصوص تنوع بیمارستان دولتی و خصوصی در محله حادثه است.

 

وی تاکید کرد: بیمارستان های خصوصی در کنار مراکز دولتی آمادگی کامل را دارند که به مجموعه این فرآیند درمانی ملحق شوند و به محض اعلام وزارت بهداشت و سازمان اورژانس این عملیات انجام خواهد شد.

 

رییس سازمان‌نظام پزشکی اشاره کرد: در حال حاضر بیمارستان پارس بیمارستان خصوصی است که در فاز اول در خدمات درمانی به مصدومین مشارکت داشته، طی آخرین گزارش ها بیمارستان خصوصی پارس تیم بحران خود را تشکیل داده و در حال حاضر در این بیمارستان مستقر است.

 

زالی ادامه داد: حدود ۶ نفر به بیمارستان پارس منتقل شدند، از این تعداد ۳ نفر به صورت سرپایی درمان شده، دو نفر تحت نظر در بیمارستان هستند و یک نفر قرار است منتقل شود.

 

وی گفت: بیمارستان پارس در صورت انتقال دور جدید مصدومین آمادگی کامل در خصوص ارائه خدمات دارد و کلیه خدمات به مصدومین در این بیمارستان به صورت رایگان انجام شده است و به محض اعلام وزارت بهداشت مشابه این مدل را می توانیم در سراسر بیمارستان های خصوصی ایجاد نموده و هماهنگی های لازم را انجام دهیم.

 

رییس سازمان‌نظام پزشکی یادآور شد: تیم های پزشکی در مراکز درمانی آماده اند تا به محض ورود دور جدید مصدومین خدمات درمانی ارائه دهند. بیمارستان های خصوصی نیز در تهران آمادگی خود را اعلام نموده و هر زمان وزارت بهداشت اقدامات درمانی بخش خصوصی را ضروری بداند، ما آمادگی کامل داریم تا هماهنگی لازم را در سطح بیمارستان های خصوصی تهران انجام دهیم.