سید وحید شریعت روز جمعه  با اعلام اینکه فردا(شنبه) با حضور وزیر بهداشت، یک هزار تخت روانپزشکی جدید با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری به بهره برداری می رسد، افزود: کمبود تخت روانپزشکی یک مشکلی قدیمی در کشور است؛ سالهاست که در هر یک از بیمارستان های روانپزشکی فهرست های طولانی از افراد در نوبت وجود دارد.
وی گفت: کمبود شدید تخت روانپزشکی در کشور باعث شده است که خانواده‌ها برای درمان بیمارانشان با مشکلات جدی مواجه باشند و اغلب این خانواده ها برای بستری بیمارشان سرگردانند.
وی گفت: ضریب اشغال تخت اغلب بیمارستانهای روانپزشکی دولتی بالای 95 درصد است؛ یعنی تقریبا هیچ وقت تخت خالی ندارند و گاهی مجبورند ‌تخت های اضافه را کنار راهرو بگذارند تا بتوانند بیمار جدید پذیرش کنند.
رئیس بیمارستان روانپزشکی ایران اضافه کرد: در بیمارستان ما در جاده مخصوص کرج با160 تخت، در بخشهای بستری و همچنین اورژانس، بیش از ظرفیت بیمارستان بیمار داریم و مجبوریم تخت اضافه ایجاد کنیم تا پاسخگوی حجم بالای مراجعان و بیماران حاد روانپزشکی باشیم.
عضو کمیته کشوری سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت افزود: اکنون حدود هفت هزار تخت روانپزشکی در کشور وجود دارد اما به هیچ وجه کفایت نمی‌کند.
وی خاطرنشان ساخت: اگر تا 10 هزار تخت بیمارستانی روانپزشکی در کشور اضافه شود باز هم نیاز وجود دارد؛ ‌البته با توجه به این معضل قدیمی، ایجاد و بهره‌برداری از حدود هزار تخت روانپزشکی قدم بسیار بزرگی برای کاهش این بحران است.
شریعت گفت:‌ براساس مصوبه قانونی مجلس،‌ باید 10 درصد کل تخت های بیمارستانی کشور‌، تخت روانپزشکی باشد اما این مصوبه به دلایل مختلف از جمله سودآور نبودن، ‌خدمات روانپزشکی، ضعف پوشش بیمه‌ها و دردسرهای درمان بیماران روانپزشکی هرگز اجرا نشد.