به گزارش پارس ، به نقل ازروزنامه اعتماد، احمد تویسرکانی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵۱ هزار و ۷۶۳ مورد واقعه طلاق در کشور ثبت شده است، اعلام کرد: « در حال حاضر از هر ۵ ازدواج یک مورد به طلاق منتهی می شود. » اما در مقابل افزایش طلاق در این مدت و با وجود تشویق مسوولان به ازدواج و ارائه تسهیلات به افراد متاهل، آمار ازدواج نیز روندی کاهنده داشته است.

بر اساس آمار ثبت احوال، ازدواج در سال گذشته کاهش ۷/۹ داشته است. بررسی آمار سه ماهه اول سال ۹۱ سازمان ثبت احوال نیز نشان می دهد، ۳۴۷ هزار مورد طلاق در کشور به ثبت رسیده است که از این آمار ۹۰۱۹ مورد مربوط به دو استان تهران و البرز است. همچنین در این مدت بیشترین طلاق ثبت شده مربوط به ترکیب سنی تنها مردان ۲۹-۲۵ساله با زنان ۲۴-۲۰ساله است که تعداد آن برابر با ۳۸۸۳ واقعه است.

در سال ۹۰ نیز در کل کشور ۱۴۲هزار مورد طلاق به وقوع پیوسته که ۳۱۶هزار مورد مربوط به استان تهران و ۶۳۲۸ مورد مربوط به استان البرز بوده است.

آمار مربوط به سال ۹۱ همچنین نشان می دهد بعد از استان تهران، استان خراسان رضوی با ثبت بیش از ۱۴ هزار مورد طلاق در رتبه بعدی بالاترین طلاق در استان ها قرار دارد. در کنار رشد طلاق در شهرها، افزایش آمار طلاق در مناطق روستایی طی سال های گذشته نگرانی در این زمینه را بیشتر کرده است.