سید جلال ملکی در این‌باره گفت: در ساعت 21:10 دیشب(سه‌شنبه) کارمندان داروخانه 29 فروردین با سامانه 125 تماس گرفته، از دودگرفتگی در طبقه دوم این ساختمان خبر دادند که بلافاصله ستاد فرماندهی آتش‌نشانان دو ایستگاه را به همراه تجهیزات به محل حادثه در میدان حر اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل، اظهار کرد: پس از حضور عوامل آتش‌نشانی در محل، مشاهده شد که دود غلیظی در طبقه دوم این ساختمان که بخش اداری آن بوده، رخ داده و همین موضوع سبب نگرانی کارکنان شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه هنگام وقوع این حادثه، طبقه دوم داروخانه تعطیل بوده و کسی در آن حضور نداشته است، گفت: آتش‌نشانان با استفاده از دستگاه‌های تخلیه دود اقدام به تخلیه دود کرده و در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که بروز نقص فنی در عملکرد سیستم اتوماتیک اطفای حریق در این داروخانه، سبب دودگرفتگی شده است.

ملکی با بیان اینکه علت بروز این نقص فنی در حال بررسی است، اظهار کرد: بنابراین اخباری مانند آتش‌سوزی یا انفجار در داروخانه قویا تکذیب شده و چنین موضوعی صحت نداشته است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این حادثه مورد مصدوم و فوتی نیز نداشته است، گفت: در حال حاضر وضعیت عادی بوده و آن‌طور که مسئولان داروخانه اعلام کردند، خسارتی نیز به داروها و اقلام این داروخانه وارد نشده است.