اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص «موضوع اردوگاه شهید باهنر و وثیقه گذاشتن سند آن در بانک»، اظهار داشت: در خصوص مطالبات فرهنگیان 4 هزار میلیارد مصوب شد که از اسناد خزانه بوده است؛ اسناد خزانه به این معنی است که آموزش و پرورش برای دریافت آن باید به اندازه 4 هزار میلیارد تومان وثایق در بانک بگذارد تا پول را دریافت کند و پس از واریز شدن این پول به خزانه، آن اسناد آزاد می‌شود. 

وی ادامه داد: اگر آموزش و پرورش این روند را طی کرده باشد، مشکلی در وثیقه بانکی وجود ندارد و بانک نیز نمی‌تواند در املاک آموزش و پرورش تصرف داشته باشد. 

عباسی در واکنش به این جمله که «عنوان می‌شود می‌خواهند در زمین اردوگاه شهید باهنر ساخت و ساز شود»، گفت: چنین اتفاقی نیست و سند سر جای خودش است و به نظر می‌آید صحبت‌هایی که مطرح می‌شود نادرست است.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا آموزش و پرورش بتواند نیازهای فرهنگیان و دانش‌آموزان را با کیفیت بالایی تأمین کند و اجازه جوسازی را ندهیم. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این پرسش که موضوع ساخت و ساز در زمین اردوگاه باهنر را یکی از اعضای شورای شهر تهران مطرح کرده است، اظهار داشت: مسئولان آموزش و پرورش اجازه فروش اموال این وزارتخانه را ندارند، مگر اینکه آن اموال غیرقابل استفاده باشد.

وی تصریح کرد: در حقیقت دستگاه‌ها می‌توانند اموالی را واگذار کنند که مازاد بوده یا غیرقابل استفاده باشد و به هیچ عنوان اجازه واگذاری اردوگاه و مدرسه یا زمین‌هایی که برای امور تربیتی دانش‌آموزان پیش‌بینی شده، داده نشده است و اگر چنین موردی وجود داشته باشد، حتماً پیگیری می‌کنیم.