به گزارش پارس ، فرشته حشمتیان در گفت وگو با ایسنا، درباره نحوه پرداخت شهریه مدارس غیردولتی، افزود: با توجه به اینکه پیش ثبت نام در برخی از مدارس آغاز شده، مدیران و موسسان مدارس غیردولتی مکلف هستند شهریه ها را بر مبنای سال گذشته و به صورت علی الحساب دریافت کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: تا زمان ابلاغ الگوی جدید برای تعیین شهریه مدارس غیردولتی، مدیران حق افزایش شهریه سال تحصیلی جدید را ندارند و باید طبق مصوبه سال قبل به صورت علی الحساب پیش ثبت نام ها را انجام دهند.

وی افزود: اجرای الگوی شهریه توسط موسسان مدارس نیازمند آموزش نیروی انسانی و تهیه نرم افزار می باشد، چرا که الگوی شهریه از پیچیدگی خاصی برخوردار است و موسسان باید آشنا به محاسبه شهریه بر اساس الگو باشند که اقدامات لازم برای این منظور در دست بررسی است.

حشمتیان تاکید کرد: در سنوات گذشته هر سال از طریق شورای نظارت مرکزی درصدی برای افزایش شهریه ها در نظر گرفته می شد، این در حالیست که از سال تحصیلی ۹۳-۹۲ تعیین شهریه مدارس غیردولتی بر اساس الگو محاسبه خواهد شد و بر اساس اجرای الگو ممکن است در مدرسه ای میزان شهریه ها کاهش و یا در مدارسی نیز شهریه افزایش یابد.

به گفته وی، الگوی شهریه مدارس غیردولتی طبق ماده ۱۵ قانون تاسیس مدارس غیردولتی تنظیم می شود که بر اساس هزینه های انجام شده و برنامه های پیش بینی شده مدارس و تایید میزان شهریه پیشنهادی مدارس به عهده شورای نظارت استان است.