مرضیه گُرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش در خصوص شرایط ایجاد تعاونی توسط معلمان اظهار داشت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم اولویت‌بخشی به توسعه تعاونی‌های فرهنگیان است تا معلمانی که می‌توانند با همت خود به صورت گروهی برای تشکیل تعاونی اقدام لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: طبق قولی که از طریق ادارات کل تعاون استان‌ها صورت گرفته است، فرهنگیان می‌توانند در ایجاد این تعاونی‌ها در اولویت قرار گیرند و بعد از ایجاد تعاونی، زمینه فعالیت خود را در این خصوص تعیین کنند.

گُرد یادآور شد: با توجه به اینکه تخصص معلمان در این زمینه‌ها فراوان است، آنها می‌توانند از حوزه‌های آموزشی تا حوزه‌های تولیدی، پژوهشی و امر مدرسه‌داری و تأسیس مدرسه اقدام کنند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش عنوان کرد: برای اردوهای ورزشی نیز در این خصوص استقبال می‌کنیم؛ چرا که در خصوص اوقات فراغت و اینکه خانواده‌ها مکان مناسبی را برای گذراندن اوقات پرورشی دانش‌آموزان سراغ ندارند دچار خلأ هستیم.

گُرد در پاسخ به این پرسش که اگر معلمان قصد ایجاد تعاونی را داشته باشند باید چه فرایدی را دنبال کنند، خاطرنشان کرد: یک معلم می‌تواند به اتفاق چند معلم دیگر به اداره کل تعاون استان‌ها مراجعه کند، تقاضای خود را ثبت کرده و کد تعاونی را دریافت کند و اگر مایل به مشارکت در این خصوص باشد می‌تواند در زمینه‌های مدرسه‌داری و یا پژوهش، موضوع خود را با آموزش و پرورش منطقه در میان گذشته و اقدام لازم را انجام دهند.