علیرضا کمرئی با بیان اینکه یکی از مشکلات منطقه 22 تهران، ساخت و سازهای صورت گرفته و تاثیرگذاری آن بر فضای آموزشی بوده است، اظهار کرد: بیش از 40 دستگاه و تعاونی در این منطقه اقدام به ساخت‌وساز کرده که تا دو سال آینده نیاز به مکان آموزشی در این منطقه به شدت احساس می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران ادامه داد: ماده 18 قانون شوراهای آموزش و پرورش به فضای آموزشی اختصاص دارد که در منطقه یاد شده این قانون مغفول مانده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر نگرانی جدی برای بحران کمبود شدید فضای آموزشی در این منطقه وجود دارد که برای حل این مشکل به 120 فضای جدید آموزشی نیاز داریم.

کمرئی با اشاره به اینکه این تعداد فضای موجود موجب تناسب میان واحدهای آموزشی و مسکونی در این منطقه می‌شود، اظهار کرد: در جلسات شورای آموزش و پرورش استان این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.

وی از تشکیل کارگروهی با حضور فرمانداری و هماهنگی با شهرداری خبر داد و تصریح کرد: این امر برای شناسایی فضاهایی با کاربری آموزشی بوده همچنین کسانی که اقدام به ساخت و ساز مدرسه می‌کنند باید نسبت به این امر متعهد شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران گفت: اقدامات آموزش و پرورش، استاندار و فرماندار در امر توجه به رعایت تأمین فضای آموزشی، نگرانیها برای بحران طی دو سال آینده را برطرف می‌کند.

کمرئی با بیان اینکه بناهای قدیمی با قدمت بیش از 40 سال از دیگر مشکلات ساماندهی فضای آموزشی شهر تهران محسوب می‌شود، یادآور شد: برای رفع این مشکل به تأمین اعتبار لازم نیاز داریم که نقش خیران در این زمینه تأثیر بسزایی دارد.