حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود موسوی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در مراسم رونمایی از قطعات میناکاری شده درهای حرم حضرت مسلم بین عقیل (ع)، گفت: ساخت درهای حرم مسلم بن عقیل(ع) با موافقت تولیت حرم به ستاد بازسازی عتبات واگذار شده است.

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات کشور براساس توافق نامه‌ای این پروژه را به استان خوزستان سپرده است، افزود: در آبان سال گذشته توافق نامه‌ای با ستاد مرکزی عتبات عالیات کشور در زمینه ساخت 2 در بارگاه مسلم ابن عقیل منعقد شد و در این توافق نامه ساخت 2 در به مردم خوزستان محول شد.

 

موسوی اضافه کرد: پیش از این تجربه ساخت 6 در حرم امامین عسکریین(ع) را داشتیم و ساخت 2 در مذکور چهارمین پروژه محوله به ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان است.

وی اذعان داشت: با توجه به اعلام آمادگی ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرستان آبادان و تقبل هزینه‌های لازم برای ساخت این درها، طی توافقی ماموریت ساخت درهای حرم حضرت مسلم بن عقیل(ع) به این شهرستان واگذار شد.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خاطر نشان کرد: بر این اساس ساخت درهای حرم مطهر حضرت مسلم ابن عقیل(ع) از سال گذشته در شهرستان آبادان آغاز شد و هم اکنون نیز کارگاه نجاری و قلم‌زنی این درها در این شهرستان فعال است.

وی خاطر نشان کرد: ساخت 2 در حرم حضرت مسلم ابن عقیل از چوب ساج بوده و تاکنون 80 درصد آن تکمیل شده و عملیات قلم‌زنی، میناکاری، خاتم‌کاری، مونتاژ، گره چینی، نقره‌کاری و خوشنویسی بر روی آنها صورت گرفته است.

 

موسوی با بیان اینکه ساخت 2 درب حرم مسلم بن عقیل(ع) فرصتی است تا هنرمندان خوزستانی استعدادها و هنرهای مغفول مانده و ارادات خود به اهل بیت(ع) را به همگان نشان دهند، تصریح کرد: هزینه ساخت این درها به طور کامل از سوی مردم آبادان تامین می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نجاری و قلم‌‌زنی درها رو به اتمام است، اذعان داشت: این درها دارای قطعات میناکاری هستند که ساخت آنها توسط هنرمندان خوزستانی تقبل شده و امروز از آنها رونمایی شد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان خاطرنشان کرد: قطعات میناکاری رونمایی شده برای نصب روی درها به کارگاه ساخت درهای حرم حضرت مسلم ابن عقیل(ع) ارسال می‌شوند.

 

وی اظهار امیدواری کرد: درهای حرم حضرت مسلم ابن عقیل(ع) تا پایان امسال یا 3 ماهه اول سال آینده تکمیل شوند و  پس از آماده سازی برای نصب به کوفه ارسال خواهند شد.

موسوی یادآور شد: ساخت 6 در حرمین عسکریین(ع)، رونمایی از گنبد و ایوان طلای امیرمؤمنان علی(ع) و بازسازی حرم حضرت زینب(س) از دیگر پروژه‌های محوله به مردم خوزستان بوده است که به بهترین شکل ممکن انجام و یا در حال اجرا می‌باشد.

وی اظهار کرد: بازسازی عتبات عالیات از سوی مردم خوزستان تلاش‌های معاندان در تخریب چهره مردم استان را برملا و بار دیگر عشق و ارادت آنها را به اهل بیت(ع) به همگان نشان می‌دهد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان اذعان داشت: مردم خوزستان متولی و متبرع حرم حضرت زینب(س) هستند و در این حرم تمامی نقاط آسیب دیده بازسازی، طلاکاری، تعمیر و ترمیم گنبد حرم و کاشی کاری گلدسته‌های حرم به همت هنرمندان خوزستانی صورت گرفت.

وی تاکید کرد: توسعه و مسقف کردن حرم عقیله اهل بیت(ع) را در برنامه‌های ستاد داریم و به‌زودی این فعالیت‌ها نیز انجام می‌شود.