علی ملازمانی دکترای روانشناسی گفت: اصلی ترین علت گرایش به همسر دوم و بحث تنوع طلبی  در برخی مردان به دلیل وجود نیاز های برآورده نشده است.

 

وی افزود: متاسفانه بسیاری از زوجین از وظیفه خود در برطرف کردن نیازهای یکدیگر غافل هستند که همین موضوع با وجود عدم تمایل فرد ، سبب بروز خیانت می شود و عموما اگر به طور فطری نیاز فرد تامین شده باشد هیچوقت به سمت چیزهای جایگزین گرایش پیدا نمی کند.

 

این دکتری روانشناسی تصریح کرد: درصد کمی از افراد جامعه بیمار هستند و با وجود تامین نیازهای خود، دست به خیانت می زنند و اگر همسر دوم نتواند نیازهای فرد را تامین کند این اتفاق می تواند به چند همسری بیانجامد. اما 90 درصد افرادی که گرایش به چند همسری دارند عموما سالم و دارای نیازهای  پاسخ داده نشده هستند.

 

ملازمانی بیان کرد: گاهی فراموش کردن وظایف از سوی خانم ها مانند تامین آرامش، نداشتن آراستگی، نبود نشاط و غرق شدن در مشاغل و امورات روزانه سبب لغزش همسرانشان می شوند.

 

وی اظهار داشت: هر شخصی که در زندگی زناشویی دچار انحراف می شود طرف مقابل می تواند تا حد زیادی در این مسئله نقش داشته باشد و گاهی می توان منشاء خیانت یکی از زوجین را  به معنای نقص در عملکرد دیگری دانست.

 

این دکتری روانشناسی اشاره کرد: سطحی نگری، ظاهر بینی، مقایسه، نبود احترام، رفتارهای نامناسب، عدم پاسخ به نیازها، نیازهای عاطفی برآورده نشده، بی توجهی، عدم شناخت نیازهای واقعی و عدم پاسخگویی درست به آنها می تواند منجر به ایجاد خیانت در زوجین شود.

 

ملازمانی تاکید کرد: در موضوع نیازها نمی توان تعهد را لحاظ کرد. وقتی تعهدها پابرجا است که نیازها تامین شده باشد و هرکدام از نیازهای افراد در صورت برآورده نشدن می تواند فرد را مستعد انحراف کند. 

 

وی یادآور شد: همچنین محیط اطراف، رسانه ها، اینترنت و فضای مجازی بسیار می تواند در ایجاد حس تنوع طلبی، وسوسه طلبی و انحراف افراد تاثیرگذار باشد.