با اشاره به بازدید چندی قبل خود از پروژه سراسرنما (پانوراما)ی دفاع مقدس، اظهار داشت: خاکبرداری این پروژه در ضلع جنوب شرقی باغ موزه دفاع مقدس، اواخر دی ماه سال 90 صورت گرفته و ساخت این مجموعه به مساحت یکهزار و 700 مترمربع در دستور کار قرار گرفت تا تکمیل کننده تالارهای آستانه، حیرت و حقانیت، دفاع، آرامش و مقابله، شهادت، پیروزی، سرانجام و نماد مقاومت شود و نقش هود را در به نمایش گذراندن میراث دفاع مقدس ایفا کند.

وی با بیان اینکه پروژه مذکور شامل تالار اصلی پانوراما، گالری و فضاهای جنبی است، گفت: قرار بود این پروژه تابستان 92 به بهره برداری برسد اما به دلیل مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری، به تأخیر افتاد و در نهایت پنجم مهرماه 95 رونمائی شد.

شاکری با بیان اینکه هزینه اجرای این پروژه 65 میلیارد تومان بوده است، گفت: برآورد هزینه برای تکمیل بخش‌های باقی مانده آن نیز معادل 9 میلیارد تومان است که باید به این رقم اضافه شود. اما با وجود این هزینه هنگفت، تکمیل نشدن حلقه بهره برداری سبب شده انتظار مدیریت باغ موزه دفاع مقدس در نیمه راه بماند.

وی بهره گیری از فناوری‌های جدید و بکارگیری تازه های هنر در نشان دادن ابعاد مختلف دفاع مقدس و بن مایه های فرهنگ ایثار و شهادت را از امتیازهای مجموعه سراسر نما (پانوراما) عنوان کرد و با اشاره به نکات مثبتی همچون استفاده از فناوری نمایش امواج آرام و بکارگیری ادوات و تجهیزات جنگی متنوع برای بازآفرینی گوشه ای از شرایط جنگ تحمیلی، در عین حال گفت: نواقص و کاستی های آن باید جبران شود.

شاکری سپس به تشریح کاستیهای این پروژه پرداخت و گفت: بهره برداری از گنبد سراسرنما که با هزینه هنگفت و بر اساس مطالعه و الگوبرداری از چند کشور دیگر ساخته شده، نیازمند تولید فیلم هائی است که بتواند ظرفیت های کامل صوتی و تصویری یک فیلم پانوراما را به مخاطب نشان دهد. در حالی که با وجود افتتاح این مجموعه، بخشی از زیر ساخت‌های آن و بخشی از قابلیت‌های نرم افزاری آن ناقص است.

شاکری خاطرنشان کرد: ویژگی حیرت انگیزی گنبد سراسر نما احاطه تصویر و صوت با زاویه 360 درجه بر مخاطب است که به نوعی او را در وسط رخدادهای فیلم قرار می‌دهد و بیننده خود را قطعه‌ای از واقعیت در حال نمایش می‌بیند با وجود چنین شگفت انگیزی فیلم‌های دفاع مقدس ما تاکنون با سیستم پانوراما تصویربرداری نشده‌اند و نمایش آن بر روی گنبد پانوراما موجب کش آمدن تصاویر می‌شود و در حال حاضر اساسا امکان پخش فیلم‌های غیر پانوراما در این سیستم منتفی است چرا که فیلمبرداری پانوراما باید با 16 دوربین ضبط تا بتواند در این مجموعه نمایش داده شود و سیستم صدابرداری و پخش آن از حساسیت فوق العاده برخوردار است تا تصویر و صدا هماهنگ در مقابل دید و شنوائی مخاطب قرار گیرد.

وی افزود: تغییرات مدیریتی و نیز مشاور پروژه در طول پیشرفت آن علت برخی از نارسائی‌های جدی آن است. این مجموعه در حالی بهره برداری می‌شود و هر روزه بازدید کنندگان در آن حضور می‌یابند که امکان تخلیه هوای گرم متراکم زیر گنبد به دلیل بکارگیری 39 نمایشگر همزمان وجود ندارد و مشکلات جدی برای بینندگان سراسرنما به وجود می‌آورد، به نحوی که باید عرق ریزان، گرمای محیط را تحمل کنند. برای حل این مشکل 18 پنل سرمایشی در زیر پای مخاطبان تعبیه شده است اما پاسخگوی نیاز نیست، به نحوی که هوای پایین خنک و هوای بالای مجموعه در ارتفاع بالای یک متر گرم و بسیار گرم است. تدبیر خارج کردن هوای گرم از گنبد با تعبیه منفذی در جدار آن غیر فنی است.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران از نامعتبر بودن برند چینی نمایشگرهای استفاده شده در پانوراما نیز انتقاد کرد و گفت: با استفاده از نوع نمایشگرهای پیشرفته تر آلمانی به جای 39 نمایشگر، تنها با چهار نمایشگر امکان پخش تصویر پانوراما را با مصرف برق کمتر فراهم کرد. اما در حال حاضر نه تنها مشکل حرارت نمایشگرهای متعدد وجود دارد بلکه میزان بالای مصرف برق و احتمال خارج شدن چند نمایشگر از مدار در جریان قطع و وصل برق معضل بزرگی است که در صورت استفاده از تجهیزات بهتر، این وضعیت حاکم نبود.