رضا ملک‌زاده عصر امروز در آیین نکوداشت دکتر سیدعلی ملک‌حسینی پدر پیوند کبد ایران، اظهار داشت: 35 درصد ایرانی‌ها به بیماری کبد چرب مبتلا هستند.

وی در ادامه با اشاره به اراده استوار دکتر ملک‌حسینی در خدمت به مردم گفت: در 30 سال پیش حدود 5 هزار نفر را در کشور به دلیل بیماری کبدی از دست می‌دادیم که بعد از فارغ‌التحصیلی دکتر ملک‌حسینی و اشتیاق وی به پیوند اعضا، امیدها در کشور زنده شد.

ملک‌زاده اظهار داشت: این یک موفقیت بزرگ برای ایران است و من خودم باور نمی‌کردم و زمانی دکتر ملک‌حسینی به آمریکا رفت، در بازگشت خود با چنین موفقیتی روبه‌رو شود.

وی با اشاره به اینکه 35 درصد ایرانی‌ها به کبد چرب مبتلا هستند، خاطرنشان کرد: این روند با توجه به چاق شدن ایرانی‌ها شتاب‌یافته و نیاز به پیوند کبد بیشتر خواهد شد.

ملک‌زاده خستگی‌ناپذیری را یکی از ویژگی‌های بارز دکتر ملک‌حسینی دانست و گفت: آنچه باعث شد که غیرممکن ممکن شود عشق به خدمت در یک فرد مؤمن مانند دکتر ملک‌حسینی بود و وی الگویی برای جوانان ما است.

این مقام مسؤول ادامه داد: در سال 1990 میلادی کاری برای بیماران سیروز کبدی نمی‌توانستیم انجام دهیم که با حضور دکتر ملک‌حسینی این مهم انجام شد.

وی در پایان نیز اظهار داشت: 70 درصد ایرانی‌ها چاق هستند، 10 درصد دیابت دارند و 25 درصد در مرحله قبل از دیابت قرار دارند و در چنین شرایطی نیاز به پیوند کبد همچنان وجود دارد.