مهناز احمدی مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش، در خصوص مهمترین برنامه‌های دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: از جمله طرح‌هایی که اجرا شده شامل «بُشری» و «مشکات» است.

وی ادامه داد: طرح بشری در خصوص آموزش مهارت‌های ارتباطی به دختران دانش‌آموز بوده و طرح مشکات آموزش بهداشت بلوغ است که با مشارکت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و با همکاری نیروهای آنها خصوصاً در روستاها و مناطق محروم اجرا می‌شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد:‌به همراه تهیه بسته‌های آموزشی برای دانش‌آموزان محروم که در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند، پکیج بهداشتی نیز به آنها می‌دهند و آموزش بهداشت بلوغ نیز داده می‌شود.

وی بیان داشت: در طرح آموزش مهارت‌های ارتباطی به این نتیجه رسیدیم که لازم است کاری کنیم دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها حرف یکدیگر را بفهمند؛ الان خیلی‌ها نگرانند و ابراز می‌کنند انگار نسل جوان و دختران در ارتباط با خانواده‌ها حرف یکدیگر را متوجه نمی‌شوند.

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش مهارت ارتباطی در قالب مهارت‌های سه گانه است،افزود: این مربوط به سال‌های قبل است که ما مقداری آن را گسترده کرده‌ایم و آموزش به دانش‌آموز، والدین و معلمان در دستور کار است و این سه گروه با یک مدرس در زمان‌های مختلف یک مبحث را ارائه می‌دهند.

وی گفت:برای نمونه اگر قرار باشد در مهارت‌های ارتباطی، مهارت خوب شنیدن و خوب صحبت کردن آموزش داده شود، تنها به دانش‌آموزان گفته نمی‌شود بلکه به معلمان و اولیا نیز گفته می‌شود.