سال 95 با شوکی بزرگ برای سینمای ایران همراه شد. شوک بیماری خطرناک عباس کیارستمی. شوکی که حسابی وزارت بهداشت و درمان دولت روحانی را به چالش کشید. حسن قاضی‌زاده هاشمی‌، این جراح چیره‌دست و شهیر چشم‌پزشک که با طرح سلامت حسابی گل کرده بود ، برای اشتباه پزشکان معالج کیارستمی حسابی زیر فشار رفت.

این پرونده جنجالی بعد از فوت کارگردان نامی سینمای ایران به جنگی میان جامعه سینمایی و جامعه پزشکی بدل شد و پرونده را نظام پزشکی بررسی کرد. وزیر که در همان دوران برای بررسی این پرونده ، تیم ویژه ای تشکیل داد و حالا با گذشت چند ماه و درحالی که پرونده خیلی به سرانجامی نرسید و شامل مرور زمان شد ، قاضی‌زاده هاشمی صراحتا اشتباه همکارانش را پذیرفته و طوری سخن گفته که انتظارش این بوده برای چنین قصوری آنها از کار شوند.

قاضی زاده چند روز بعد از حضور طوفانی در برنامه ثریا و انتقادات صریحش از این برنامه و رسانه ملی، این بار در برنامه «دست خط» ، روبه‌روی محمدحسین رنجبران نشسته است. این بار اما خبری از دلخوری نبوده و اتفاقا وزیر بهداشت حرف‌های جذابی به زبان آورده است. گفته‌هایی صریح درباره پرونده کیارستمی و چند ماجرای هنری دیگر.

رنجبران از وزیر درباره سرنوشت پرونده کیارستمی پرسیده و قاضی‌زاده هاشمی پاسخ داده است:« پرونده آقای کیارستمی دست نظام پزشکی است. آن تیمی هم که مسئول شده بودند که خیلی تیم موثقی بود، پیگیری می‌کردند، از بهترین‌ها هستند و هیچ رودربایستی هم ندارند. من اطلاع ندارم که حکم نهایی چه شد، یعنی چند ماه تعلیق دادند.»

پیشتر البته نظام پزشکی اعلام کرده بود از ۲۰ مورد ابهام‌، تیم پزشکی تنها در دو مورد‌، مقصر شناخته شده و بعد از آن هم دیگر خیلی خبر جدیدی درباره این پرونده منتشر نشده است. روندی که خود وزیر هم به نوعی از آن گلایه دارد و می‌گوید:« فکر می‌کنم این حکم حتی نهایی هم نشد، پرونده در مرحله همان بحث اول‌مان مانده است، با اینکه چندماه از آن می گذرد. معمولاً در نظام پزشکی هم پرونده‌های قضائی همانند دیگر پرونده های قضایی افراد‌، چندین ماه به طول می انجامد.»

گفته‌های وزیر بهداشت احتمالا باری دیگر پرونده عباس کیارستمی را داغ می کند. خانواده کیارستمی و هنرمندان سرشناسی چون مهرجویی و حامد بهداد به شدت پیگیر سرنوشت این پرونده هستند.

کیارستمی که از اواخر سال گذشته به دلیل ابتلا به بیماری روده برای درمان به یکی از بیمارستان‌های خصوصی تهران برده شد‌، او بعد از دو مرحله جراحی روده‌، دچار عفونت شد و روز ۱۳ فروردین ۹۵‌، درحالی که پزشک معالجش به سفر خارج از کشور رفته بود‌، بدحال شد و از آن زمان وزیر بهداشت تیم ویژه‌ای را برای معالجه او در بیمارستان مستقر کرد. حدود یک ماه بعد‌، در شرایطی که کمی اوضاع جسمی این کارگردان بهتر شده بود‌، او به خواست خود و خانواده‌اش برای ادامه درمان راهی کشور فرانسه شد اما اوایل تابستانی که گذشت ، او در بیمارستانی در پاریس جان باخت و یکی از بزرگترین اتفاقات تلخ سال ۲۰۱۶ سینمای جهان رقم خورد.

گفت‌وگوی وزیر بهداشت با محمدحسین رنجبران ، ساعت ۱۹ پنجشنبه دوم دی از شبکه تهران‌، روی آنتن می‌رود و قاضی‌زاده هاشمی نکات جذاب دیگری هم درباره علاقه اش به هنر گفته است.