سید محمد طباطبایی با اشاره به اینکه پیشرفت علوم در حوزه‌های مختلف باعث بهبود کیفیت زندگی و افزایش طول عمر جوامع انسانی شده است، اظهار داشت: امروزه تابلو بیماری‌ها و اختلالاتی که جوامع بشری را تهدید می‌کنند از آنچه انسانها در سده‌های گذشته با آن مواجه بودند متفاوت شده است از جمله این موارد می‌توان به بیماریهای مزمن اشاره کرد که سازمان‌های مرتبط با سلامت را با چالش‌های بزرگی روبرو ساختند.

معاون مشارکت‌های مجمع خیرین سلامت کشور بیان کرد: با توجه به نیاز امروزه جوامع بشری، گروه‌های توانبخشی همگام با دیگر گروه‌های پزشکی می‌توانند در هر سه سطح پیشگیری، درمان و بازتوانی خدمات ارزنده‌ای را به فرد خانواده و جامعه ارائه دهند که در راستای نیل به این اهداف متعالی و با توجه به نیاز کشور به خدمات تخصصی توانبخشی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با رسالت توجه تخصصی تر به حوزه توانبخشی تاسیس شد.

وی با بیان اینکه کمر درد مهم ترین و شایع ترین بیماری ستون فقرات است که بسیاری از افراد جامعه را درگیر می‌کند و تمام افراد جامعه حداقل یکبار در طول عمرشان به کمردرد دچار می‌شوند، عنوان کرد: یکی از مشکلات جوامع امروزی دردهای ستون فقرات است که از آن جمله می‌توان به دردهای کمری و گردنی اشاره کرد.

معاون مشارکت‌های مجمع خیرین سلامت کشور گفت: بیماری ستون فقرات از نظر اقتصادی نیز مشکلات زیادی به دنبال دارد و بسیاری از افراد شاغل جامعه شامل کارگران و کارمندان به این دردها مبتلا می‌شوند و به خاطر کمردرد مدت‌ها بستری می‌شوند و یا به مرخصی می‌روند که این امر هزینه سنگینی به افراد و جامعه تحمیل می‌کند.

طباطبایی با بیان اینکه ستون فقرات دارای ساختمان بسیار پیچیده بوده و درمان آن نیازمند همکاری تیمی همه گروه‌های پزشکی است، تصریح کرد: لذا به منظور تبادل تجربیات همکاران گروه‌های مختلف در این حوزه هر سال سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات برگزار می‌شود.

معاون مشارکت‎های مجمع خیرین سلامت کشور از برگزاری هفدهمین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات در روزهای هشتم و نهم دی ماه در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با مشارکت و همکاری مجمع خیرین سلامت خبر داد.

طباطبایی با اشاره به برگزاری این سمینار در اوین بلوار دانشجو، خیابان کودکیار، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی عنوان کرد: مجمع خیرین سلامت کشور با نگاه کلان به حوزه سلامت و با هدف حمایت از محیط های علمی در حال فعالیت است و علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت سمینار Http ://sspt.uswr.ac.ir مراجعه کنند.