رسیدگی به این پرونده به روز 31مرداد‌ماه سال94 برمی‌گردد. در آن روز جوان 35ساله‌ای که با ضربه چاقو به‌شدت مجروح شده بود به بیمارستانی در ورامین انتقال یافت اما ساعتی بعد به‌دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد. شواهد نشان می‌داد وی ساعتی قبل در جریان یک درگیری مجروح شده و عامل قتل او کسی نیست جز برادر دوقلویش. به این ترتیب متهم بازداشت شد و به قتل برادرش اعتراف کرد.

او گفت: ما برادران دوقلو بودیم و رابطه خوبی داشتیم. او مدتی قبل با زنی که چند سال از خودش بزرگ‌تر بود به‌طور موقت ازدواج کرد اما چون برادرم سرکار نمی‌رفت و درآمدی نداشت زندگی‌شان همیشه با درگیری همراه بود. به همین دلیل من به برادرم کمک مالی می‌کردم.

وی ادامه داد: برادرم به مواد‌مخدر نیز اعتیاد داشت و این موضوع زندگی‌شان را سخت‌تر می‌کرد. تا اینکه همسرش با من تماس گرفت و گفت که از زندگی با او خسته شده است. او از من خواست برای میانجیگری به خانه‌شان بروم. من هم به آنجا رفتم. برادرم اول آرام بود اما وقتی درباره مشکلات‌شان صحبت کردم عصبانی شد و با یک لوله پلاستیکی به من حمله کرد. من هم کنترل خودم را از دست دادم و به آشپزخانه رفتم و یک کارد برداشتم. بعد برادرم را کشان کشان به اتاق خواب بردم و در گوشه اتاق ضربه‌ای به او زدم. به‌دنبال اعترافات اولیه متهم، او صحنه قتل برادرش را بازسازی کرد و درحالی‌که مادرش به‌عنوان ولی دم خواستار قصاص او شده بود پرونده‌اش با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

صبح دیروز قرار بود متهم در شعبه هشتم، به ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور قاضی حشمت‌الله توکلی محاکمه شود اما به‌دلیل اینکه مادر دوقلوها گواهی حصر وراثت تهیه نکرده بود وقت محاکمه تجدید شد. با این حال مادر مقتول که تا پیش از این برای قصاص پسرش اصرار داشت گفت که او را بخشیده است. این زن که به‌دلیل کهولت سن به سختی به دادگاه آمده بود گفت: پسرم قصدی برای به قتل رساندن برادر دوقلویش نداشت و یک لحظه از روی عصبانیت مرتکب این اشتباه شد.

حالا هم یک‌سال است که زندانی و به اندازه کافی تنبیه شده است. به همین دلیل او را بخشیده‌ام و امیدوارم زودتر از زندان آزاد شود. براساس این گزارش، قرار است در جلسه دیگری به این پرونده رسیدگی و متهم به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود.