احمد دنیامالی در تذکر پیش از دستور سیصد و دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: با توجه به اتفاق‌هایی که در اطراف شهر تهران می‌افتد، در آینده پایتخت در شرایط خوبی قرار نخواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر نرخ رشد جمعیت تهران از هیچ قاعده‌ای پیروی نمی‌کند؛ در سال 55 جمعیت استان تهران 5 میلیون و 300 هزار نفر برآورد شده بود که در حال حاضر جمعیت تهران براساس سرشماری سال 90 به 13 میلیون نفر افزایش یافته است که جمعیت ثابت آن 8 میلیون نفر است.

دنیامالی افزود: تاکنون 60 نقطه روستایی در اطراف تهران تبدیل به شهر شده است و این یک خطر بالقوه است که باید برای آن تدابیر لازم اتخاذ شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: اگر روند رشد جمعیت تهران کنترل نشود در آینده با مشکلات زیادی مواجه خواهیم بود.

وی یاداور شد: با قوانین فعلی امکان اینکه دو استان در آینده‌ای نزدیک در جنوب شرق و جنوب غرب تهران تشکیل شود، وجود دارد.

دنیامالی یادآور شد: در جنوب شرق تهران در حال حاضر با توجه به اینکه بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد می‌تواند ادعای استان شدن کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: مقوله حریم را باید جدی بگیرم و آن چیزی که در اینده با آن مواجه می‌شویم و الان نشانه‌ها‌ی آن را می‌بینیم، افزایش پدیده گمنامی شهرهاست. 

وی گفت: با توجه به افزایش تقاضای سکونت در پایتخت شاهد افزایش قیمت زمین و مسکن و تشدید از بین رفتن باغات در اطراف شهر تهران هستیم.

دنیامالی یادآور شد: در حال حاضر با بحران‌هایی همانند ترافیک،‌ آلودگی هوا و دیگر مشکلات زیست محیطی مواجه هستیم و امروز وضعیت بهتری نسبت به 5 سال آینده داریم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به رشد جمعیت، وضعیت ترافیکی و شبکه‌های ما در 5 سال آینده پاسخگوی مردم نخواهد بود.