انوشیروان محسنی بند پی با بیان اینکه مستمری مددجویان در برنامه ششم لحاظ شده است، گفت:«درصورت تصویب کف مستمری مددجویان حداقل ۲۰ درصد میزان قانون کار خواهد بود.» وی پیش از این هم با بیان اینکه این افزایش شامل حال مددجویان کمیته امداد و بهزیستی می‌شود، اعلام کرده بود:« این مسئله توسط دولت و کمیسیون تلفیق بررسی شده و دولت پذیرفته تا بار مالی افزایش ۲۰ درصدی حقوق مستمری‌بگیران را تنظیم کند.»

آنچه رئیس سازمان بهزیستی گفته، به نوعی تکرار طرح تعدادی از نمایندگان دوره قبل برای حمایت از 6میلیون نیازمند ازکارافتاده موسوم به «6میلیون نفر» است. براساس این طرح نیازمندان ازکارافتاده که امکان توانمند‌سازی‌ ندارند، میزان ثابتی از حداقل حقوق کارگران را دریافت خواهند کرد.به‌گفته انوشیروان محسنی بند پی، براساس این پیشنهاد حداقل حقوق برای خانواده‌های تک‌نفره 2درصد و به‌ازای هر یک نفر که به این خانواده‌ها اضافه می‌شود 10درصد به مستمری آنها افزوده می‌شود. در این صورت می‌توان اقدام عملی برای افزایش مستمری این خانواده‌ها انجام داد.

طرح نمایندگان مجلس قبل برای حمایت از این افراد اگر چه به سرانجام روشنی نرسید اما باعث گنجاندن این موضوع در برنامه ششم توسعه شد. چه اینکه رئیس کمیسیون‌اجتماعی مجلس هم مدتی قبل از افزودن بندی به لایحه‌ برنامه ‌ششم توسعه برای حمایت از ۶میلیون نیازمند از کارافتاده خبر داد و گفت:«درصورت تصویب نهایی، دولت موظف به حمایت از این قشر در ۳‌سال نخست برنامه‌ششم توسعه می‌شود.»