حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده برای شرکت در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور بهمن ۹۵ (نوبت هفدهم) از ساعت 16   چهارشنبه سوم آذر ماه از طریق سایت سازمان سنجش آغاز و در روز شنبه ۱۳ آذر ماه پایان می یابد.

 

وی ادامه داد: کلیه داوطلبان ضرورت دارد پس از خواندن دفترچه راهنما و تهیه مدارک لازم ثبت نام به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

 

توکلی اظهار داشت: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام اینترنتی است داوطلبان با استفاده از کارت های عضو شبکه شتاب که پرداخت اینترنتی آن فعال است با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت مبلغ ۶۵۰ هزار ریال به عنوان وجه اقدام کنند.

 

وی ادامه داد: با توجه به تاثیر 20 درصدی معدل دوره کارشناسی به  کلیه داوطلبان اکیدا توصیه می شور معدل کارشناسی خود را با توجه به توضیحات مندرج در دفترچه راهنما با دقت در تقاضانامه اینترنتی وارد نماینر.

 

توکلی افزود: این آزمون در 197 رشته گرایش و 5 گروه آموزشی علوم انسانی،علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و هنر برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای آن روز چهارشنبه 13 بهمن ماه 95 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبان تا ساعت 24 روز پنج شنبه 14 بهمن فرصت دارند نسبت به پرینت آن اقدام کنند.

 

توکلی تاکید کرد: محل آزمون بر اساس استان و شهرستان محل اقامت مندرج در بند 28 تقاضا نامه تعیین می گردد.

 

وی گفت: سوالات آزمون مطابق مندرجات جدول شماره 2 مندرج در دفترچه راهنما طراحی می گردد و آزمون به صورت چهارگزینه ای بوده و نمره منفی به آن تعلق نمی گیرد.

 

توکلی بیان کرد: ظرفیت پذیرش در مجموع 33 هزار و 862 نفر بوده و تا ساعت 8 صبح امروز تعداد 3 هزار و 589 داوطلب ثبت نام کرده اند.

 

وی یاد آور شد: آزمون مذکور روز جمعه ۱۵ بهمن ماه برگزار می شود.