احمد مرادی با اشاره به افزایش ریزگردها و هجوم گرد و غبار به هرمزگان و تعطیلی مدارس در این استان، گفت: معضل ریزگردها تنها مختص خوزستان نیست که خانم ابتکار می‌گوید گرد و غبار آنجا متأثر از کشور عراق است. در استان هرمزگان نیز همواره این معضل وجود دارد و باید توجه بیشتری برای حل آن صورت گیرد چرا که شرایط در این منطقه بسیار نامساعد است.

وی افزود: متأسفانه مسئولان تاکنون توجه و اهتمام جدی برای حل این معضل در هرمزگان نداشتند در حالی که این مشکل در طول ایام سال نیز وجود داشته است و متعاقب آن دانش‌آموزان و مردم این استان به بیماری‌های زیادی مبتلا می‌شوند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس، ادامه داد: محیط زیست بهتر است به هرمزگان نیز توجه داشته باشد چرا که وضعیت در آنجا نگران‌کننده است و محیط زیست متولی این موضوع است باید وقت بگذارد و  اهمال‌ کاری و سهل‌انگاری در این موضوع طی سه سال گذشته را جبران کند.

مرادی اظهار داشت: تاکنون بیش از سه سال از عمر دولت گذشته است و به اعتقاد بنده دولت در این سال‌ها عملکرد بدی داشته است چرا که شهرک‌های صنعتی رو به تعطیلی رفتند و کشاورزی رو به نابودی است. وضعیت محیط زیست هم هر روز بدتر می‌شود. متأسفانه مدیریت خوبی در این زمینه اعمال نمی‌شود و زمان آن رسیده است که رئیس جمهور خودش وارد شود و برای حل معضلات تدبیری اندیشیده شود.

وی افزود: متأسفانه در استان‌های کشور معضلات رها شده است و باید تا دیر نشده توجه جدی به حل این معضلات صورت گیرد.

 روز گذشته به دلیل افزایش ریز گردهاو گردو غبار در استان هرمزگان وضعیت شاخص کیفیت هوایی استان در شرایط بحرانی قرار گرفت و مدارس تعطیل شدند، امروز نیز دومین روزی است که مدارس تمامی شهرستان‌های استان هرمزگان به علت پیش بینی شرایط جوی ناسالم، توسط استانداری و کمیته بحران استان تعطیل اعلام شد.

به گفته مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان میزان گرد و غبار موجود در هوای این استان حدود 8 برابر حد استانداردهای زیست محیطی و خطرناک برای همه گروه‌ها است.