بر اساس تحلیل داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی،روز جمعه بتدریج توام با افزایش ضخامت ابرهای باران زا،گستره بارش های برف و باران،به اضافه نوار شمالی،ارتفاعات البرز و از بعدازظهر مناطقی از شمال شرق کشور را نیز فرا می گیرد.

بارش ها در روز شنبه در استان های ساحلی ادامه می یابد و از بعدازظهر ریزشها در کرانه ای خزر همراه با کاهش نسبی دما خواهد بود.

بارش برف در ارتفاعات البرز +جدول

بر اساس این گزارش در مناطقی از دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق کشور نیز بارش برف و باران دور از انتظار نیست. 

کانون بارش ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده دراستان های گیلان ومازندران خواهد بود. پیش بینی می شود دریای خزر در روزهای جمعه وشنبه مواج خواهد شد.

از بعد از ظهر روز جمعه کاهش قابل ملاحظه دما علاوه بر شمال در شمال غرب،و شمال شرق کشور پیش بینی می شود که این روند تا اواسط هفته آینده در اکثر نواحی کشور ادامه می یابد و تا پایان هفته این هوای سرد ماندگار خواهد بود.

آسمان کربلا و نجف نیمه ابری است

فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی در تشریح وضعیت آب وهوای کشور گفت: امروز در نوار شمالی کشور و ارتفاعات البرز بارش باران و برف را داشته و دمای هوا در سواحل دریای خزر در روز شنبه کاهش خواهد یافت .

وی در ادامه افزود : استان های کرمانشاه و خوزستان دارای آسمانی غبار آلود و نیمه ابری بوده ، همچنین شهر های نجف و کربلا نیز دارای وضعیت آب و هوایی مشابه هستند.

این کارشناس هواشناسی در پایان دمای هوای امروز تهران را در گرم ترین ساعات 22 درجه سانتی گراد اعلام کرد.

 

بارش برف در ارتفاعات البرز +جدول