نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان داد بین فرآیند جذب شدن جوانان به گروه‌های هکری و فرآیند اعتیاد آنها به مواد مخدر و مشروبات الکلی رابطه مستقیم وجود دارد.

گزارش مربوط به این مطالعه جدید را مرکز Europol به عنوان آژانس اجرای قوانین وابسته به سازمان ملل متحد منتشر کرد و توضیح داد در دسترس بودن ابزارهای آنلاین و آموزش برای استفاده از آنها باعث شده است جوانان به راحتی در عملیات‌های مربوط به جرایم سایبری شرکت کنند.

مرکز مذکور هشدار داد احساس لذت به دست آمده ناشی از فعالیت‌های هکری از مهم‌ترین عواملی محسوب می‌شود که جوانان را تشویق می‌کند حملات مذکور را دنبال کنند.

در گزارش منتشر شده اعلام شد: «هورمون دوپامین می‌تواند به سرعت منتشر شود و به عنوان یک عامل آسیب‌رسان، جوانان را به انجام عملیات‌های هکری سوق دهد».

البته باید توجه داشت که هک کردن به عنوان یک رفتار اعتیاد‌آور معرفی نمی‌شود. ولی بررسی‌ها نشان داده است که جنبه‌های خاص و اعمال اجباری که در این رفتار از سوی جوانان سر می‌زند، با رفتارهایی که این گروه از افراد در جریان استفاده از مواد مخدر نشان می‌دهند یکسان است.

مطالعه جدید نشان داد بخش اعظم مشکل مذکور این است که بسیاری از جوانان اینترنت را به عنوان مکان مناسب برای فعالیت‌هایی معرفی کرده‌اند که در آن هیچ ممنوعیتی برای انجام فعالیت‌های مختلف وجود ندارد و همین مسئله به آنها کمک می‌کند در زمینه جرایم سایبری جلو برند.