به گزارش پارس ، به نقل ازمهر، این هفته حاشیه های گرانی کرایه های تاکسی همچنان ادامه داشت. با وجود آنکه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران وعده داده بود با برگشت وزیر کشور از سفر خارجی مصوبه شورا در این رابطه ابلاغ می شود اما این گونه نشد.

رئیس شورای شهر تهران در این رابطه گفت: با وزیر کشور در باره نرخ کرایه های تاکسی صحبت کردم اما هنوز جواب خاصی در این رابطه به ما نداده است. وزارت کشور درگیر مسایل انتخابات است و به نظر می رسد به این مساله توجهی ندارد.

وی اضافه کرد: رانندگان تاکسی مرتباً با شورای شهر تماس می گیرند و خواستار تعیین تکلیف نرخ های جدید کرایه های تاکسی هستند که البته حق هم با آنها است. با توجه به اینکه از ابلاغ مصوبه شورای شهر در خصوص افزایش کرایه ها به فرمانداری بیش از ۱۵ روز می گذرد، بر اساس قانون شهرداری اجازه افزایش کرایه ها را دارد.

سخنگوی شورای شهر تهران هم با بیان اینکه تاکنون نامه ای اعتراض آمیز از سوی فرمانداری به طور مستقیم به شورای شهر تهران ارسال نشده گفت: فرمانداری تاکنون به طور مستقیم به شورا اعلام نکرده است که ارقام مصوب شده نرخ حمل و نقل عمومی قبول ندارد.

شنبه ۳۱ فروردین ماه، معاون مالی و اداری شهرداری تهران از افزایش سهم درآمدهای پایدار در بودجه سال گذشته شهرداری تهران به ۴۰ درصد خبر داد.

مجید پاکساز مدیرکل شهرسازی و طرحهای شهری شهرداری تهرانرنیز در این روز گفت: ارتفاع ساختمانهای تهران میان قد است که پس از اجرای طرح تفصیلی متوسط ارتفاع آن نیم طبقه افزایش خواهد داشت.

سخنگوی شهرداری تهران هم درحاشیه بازدید خبرنگاران از باغ پرندگان با بیان اینکه هفته آینده مصادف با هفتم اردیبهشت فاز اول مجموعه باغ پرندگان به بهره برداری می رسد گفت: این مجموعه در شرق پایتخت حدود ۸۶ هکتار وسعت دارد و فاز دوم در ماه های آتی به بهره برداری کامل می رسد.

یکشنبه ۱ اردیبهشت ماه، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به سالگرد حادثه سیلاب در برخی ایستگاههای مترو، گفت: خسارت تعیین شده توسط دادگاه بر اساس نرخ کنونی ارز تعیین می شود.

سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این که به ارائه گزارشی در خصوص ایستگاههای آب گرفته مترو در سالروز وقوع آن، گفت: اقدامات حقوقی انجام شده به شورا ارائه شد. همچنین به زودی رای نهایی در این خصوص صادر می شود.

در این روز محمد باقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه مراسم بهره برداری آزمایشی از تونل جنوبی نیایش و ورودی کردستان گفت: بزرگراه امام علی (ع) که از لحاظ فنی و عمرانی در تاریخ شهرداری تهران بی نظیر است، ۱۳ رجب و حتی زودتر از این موعد به بهره برداری می رسد.

اوادامه داد: خدا را شاکریم شاهد افتتاح بیش از ۳۵۰۰ متر تونل در تهران هستیم، تونلی که از بعد فنی، ایمنی و زیبایی نه تنها از بهترین ها در شهر بلکه در دنیا است و این کار امکان پذیر نبود مگر با همت کارگران و جامعه مهندسان ایرانی که با روحیه دوران دفاع مقدس، کار جهادی، عشق و عقلانیت کار را پیش بردند و به همین دلیل به آنها خسته نباشید می گویم.

دوشنبه ۲ اردیبهشت ماه، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶ شرکت خصوصی در حوزه تاکسیرانی فعایت دارند گفت: رتبه بندی شرکت های خصوصی در سالجاری نیز با جدیت دنبال خواهد شد و اگر شرکتی نتواند به صلاحیت های فنی و امتیار بندی لازم برسد به طور حتم از چرخه خدمات رسانی به شهروندان حذف می شود.

سه شنبه ۳ اردیبهشت ماه، جلسه علنی شورای شهر تهرابرگزار شد. در این جلسه حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر تهران خواستار گزارشی در خصوص معاینه فنی اتوبوسهای پایتخت شد و گفت کپسول های اتوبوس های گازسوز مدت ها است بازرسی نشده و این موضوع بسیار خطرناک است.

همچنین در این جلسه اعضای شورای شهر تهران خواستار ادامه اتوبان یادگار امام شدند و یادآوری کردند در بودجه سال ۹۲ اعتبارات لازم برای اجرای فاز دوم این اتوبان دیده شده است.

چهارشنبه ۴ اردیبهشت ماه، قائم مقام سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور از پرداخت مرحله سوم یارانه بلیت حمل و نقل همگانی درون شهری سال ۹۱ به مبلغ ۲۳۰ میلیارد ریال خبر داد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از تجهیز تمام مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به سامانه اطلاع رسانی زمان انتظار برای رسیدن اتوبوس برای نخستین بار در کشور خبر داد.

پیمان سنندجی با بیان اینکه با اجرای این سامانه، مسافران به طور دقیق از زمان رسیدن اتوبوس بعدی مطلع می شوند گفت: در راستای ارتقای خدمات رسانی به شهروندان این سامانه در مجموعه ایستگاه های اتوبوس شهر تهران اجرا شده است تا به طور دقیق شهروندان بدانند چه مدت زمانی باید برای رسیدن اتوبوس بعدی منتظر بمانند. وی ادامه داد: شهروندانی که در انتظار اتوبوس هستند به وسیله پیامک باید کد ایستگاهی که در آن هستند را به شماره ۲۰۰۰۱۱۱ ارسال کنند تا پس از لحظاتی زمان دقیق رسیدن اتوبوس به ایستگاه به آنها اعلام شود.