به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، صبح امروز با حضور اسدالله عباسی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور و مرتضوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، بنای یادبود شهدای کارگری به نام شهید عبدالحسین برونسی رونمایی شد.

در این مراسم عباسی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حضور پرسنل و کارمندان و مدیران دستگاه های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مرقد حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: ما در اینجا حاضر شدیم تا مجدداً با حضرت امام و شهدا تجدید میثاق و بیعت مجدد داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برای ما بسیار مهم است که در سرلوحه کاریمان یاد و خاطره شهدا و امام را مد نظر داشته باشیم و بدانیم این عزیزانی که به ملکوت اعلا پر کشیدند چه مسیری را برای ما تعیین کردند.

وی تصریح کرد: شهدا و حضرت امام (ره) راه رسیدن به کمال انسانی و قرآنی را برای ما روشن کردند و ما باید در این مسیر گام برداریم.

عباسی به ایثار و فداکاری شهدا اشاره کرد و گفت: چه شهدای گمنام و چه آنهایی که نام و آوازه ای دارند، باید برای ما درس و الگو باشد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگران در عرصه تولید، اقتصاد و سیاست نقش مهمی را ایفا کرده اند و امسال نیز که از سوی مقام معظم رهبری سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری شده است، حماسه دیگری را خواهند آفرید.

وی اضافه کرد: شهدای ما در حوزه اقتصاد و کار تلاش می کردند و از آن طرف نیز در مسائل سیاسی نقش مؤثری را داشتند و هنگامی که دشمن به کشور ما حمله کرد آنها هم دفاع می کردند و هم کار می کردند به طوری که شهدای ما بصیرت داشتند و راه را گم نکردند.

عباسی ادامه داد: ما در خط ولایت، رهبری و حضرت امام خمینی (رة) و شهدا هستیم و این راه را ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه به رونمایی از بنای یادبود شهدای کارگری با تمثال شهید عبدالحسین برونسی فرمانده تیپ ۱۸ جواد الائمه اظهار داشت: تعداد بسیار زیادی شهید کارگری در سطح کشور داریم که توانستند در دوران دفاع مقدس حماسه های بزرگی را بیافرینند.

در ادامه این مراسم کاوه اشتهاردی معاون فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده در هفته کارگر اظهار داشت: در اولین روز از این هفته کارگران با حضور در مرقد حضرت امام خمینی (ره) با آرمان های ایشان مجددا تجدید میثاق کردند.

وی به تلاش های چند ماهه گذشته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شهرداری در خصوص ایجاد بنای یادبود شهدای کارگری در بهشت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با همکاری های شهرداری تهران و سازمان بهشت زهرا (س) این بنا رونمایی شد.

اشتهاردی خاطر نشان کرد: در محدوده ای که این بنا رونمایی شد بیش از ۹۰۰ شهید کارگری داریم که بنا داریم در سراسر کشور و در قبور شهدا یادمان شهدای کارگری را رونمایی کنیم.

معاون فرهنگی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: سازه و یادبودی که امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد موقتی بوده و به زودی طرح اصلی آن در بهشت زهرا (س) رونمایی خواهد شد.