مدارس کشور با شروع سال تحصیلی جدید با شور و هیجان خاصی ادامه فعالیت می‌دهند و مدیران مدارس هم در ابتدای سال تحصیلی مشغول برنامه‌ریزی و فراهم ساختن شرایط آرام برای دانش‌آموزان هستند.

حال در همین شرایط، تعدادی از موسسان مدارس غیردولتی و مدیران آموزش و پرورش منطقه 2 تهران به یک تور آموزشی و تفریحی به کشور مالزی که بیشتر تفریحی است، رفتند.

این سفر 9 روزه چیزی حدود 4 میلیون تومان برای هر کدام از این مدیران آب می‌خورد که مشخص نیست تأمین این هزینه‌ها شخصی و یا اینکه از طرف نهاد یا سازمانی پرداخت شده است.

در شرایطی که وضعیت مدارس جنوبی تهران از نظر پولی و مالی مناسب نیست و حتی در کوچکترین هزینه‌های خود مشکل دارند، اما هستند مدارس و مدیران مدارسی که مشکلی برای تأمین هزینه‌های مدارس خود ندارند و می‌توانند حتی برای سفرهای خارجی هم برنامه‌ریزی کنند.

این در حالی است که برخی مدیران در این مقطع زمانی فرصت را غنیمت شمرده و پای پیاده به کربلا مشرف شده‌اند، تعدادی از مدیران رده بالای منطقه 2 آموزش و پرورش تهران در تور تفریحی مالزی به سر می‌برند.

حال اینکه این تور بیشتر تفریحی از سوی یک اداره خاصی هماهنگ شده یا اینکه به صورت شخصی است، مشخص نیست.

گفته می‌شود، در مجموع 1535 مدرسه غیردولتی و 861 آموزشگاه علمی آزاد زبان در شهر تهران داریم که بیشترین تعداد مدارس غیردولتی تهران در منطقه 2 آموزش و پرورش با 246 مدرسه است.

نامه آژانش مسافرتی به مدیر منطقه 2 آموزش و پرورش

 

آمار تعداد زیاد مدارس غیردولتی منطقه 2 پایتخت نمایانگر وضعیت مطلوب مدارس این منطقه است که این توانایی به وجود آمده تا مدیران این منطقه بتوانند به تور سیاحتی خارج از کشور اعزام شوند.

برنامه‌ ریزی این تور آنقدر جالب است که عنوانش آموزشی و تفریحی است اما یک پنجم برنامه‌ها به موضوع بازدید آموزشی و مابقی به سیاحت و تفریح سپری خواهد شد.

تاریخ برگزاری این تور از 19 آبان تا 27 آبان ماه تعیین شده است و به ازای هر نفر هم 3 میلیون و 990 هزار تومان اخذ می‌شود.

حضور در استادیوم برگزاری مسابقه فوتبال ایران و سوریه هم یکی از برنامه‌های پیش بینی شده در این تور تفریحی است.

تمام امکانات و شرایط تور برای مدیران آموزش و پرورش

 

سوالات متعددی در خصوص برگزاری این تور مطرح است.

1- یکی از سوالات اصلی این است که هزینه برگزاری این پول از جیب چه کسی پرداخت می‌شود؟

2- آیا دانش‌آموزان یا آموزش و پرورش باید پول تور تفریحی تعدادی از مدیران را پرداخت کنند؟

3- آیا موسسان و مدیران منطقه 2 آموزش و پرورش که بیشترین مدارس غیرانتفاعی کشور را در دل خود جای داده است از جیب والدین دانش‌آموزان به سفر خارجی می‌روند؟

4- در شرایطی که مدارس دایر است و دانش‌آموزان به مدرسه می‌روند، چطور می‌شود که مدیران به سفرهای خارجی بروند؟

در اوضاعی که صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه مشکلاتی را برای فرهنگیان و جامعه ایجاد کرده‌اند، این موضوعات باعث می‌شود تا نگرش فرهنگیان زحمت‌کش نسبت به شرایط پیرامون خود قدری خاکستری شود.

اعزام مدیران آموزش و پرورش یکی از مناطق تهران برای تور تفریحی حتما با اطلاع مدیرکل آموزش و پرورش تهران و مدیران رده بالای وزارتخانه بوده است که در انتظار پاسخ روشن‌ آنها به جامعه فرهنگیان خواهیم بود.