فریبا گودرزی گفت: طی امروز و فردا، آسمان 3 مرز شلمچه، چذابه و مهران آفتابی و هوا متعادل خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اینکه در ایام شب، هوا در مرزهای کشور تا حدودی سرد می شود به زائران توصیه می شود با خود لباس گرم به همراه داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به بیشترین دما و کمترین دما در استان ایلام اظهارکرد: در استان ایلام در گرم ترین حالت دمای هوا 26 درجه سانتی گراد خواهد بود و در سرد ترین حالت نیز دما تا 8 درجه کاهش می یابد.

گودرزی ادامه داد: زائرانی که مرز مهران را برای خروج انتخاب می کنند باید بدانند که هوا در استان ایلام به نسبت مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان تا حدود زیادی سرد تر است.

وی در خصوص وضعیت آب و هوا در شهرهای نجف، سامرا و کربلا خاطرنشان کرد: دمای هوا در شهرهای نجف، سامرا و کربلا به ترتیب 30، 28 و 30 درجه سانتی گراد خواهد بود و زائران با مشکل سرمای هوا در این شهرها مواجه نخواهند شد.

کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش گرد و خاک در کشور عراق طی روزهای آینده خبرداد و اذعان کرد: با توجه به اینکه طی روزهای آینده تا حدودی شاهد افزایش گرد و خاک در کشور عراق خواهیم بود بهتر است زائرانی که برای اربعین حسینی به کشور عراق سفر می کنند با خود ماسک به همراه داشته باشند.