علیرضا جعفری عضو هیئت مدیره انجمن گوش،حلق و بینی و جراح سر و گردن سرماخوردگی را شایع ترین بیماری گوش،حلق و بینی در کودکان خواند و گفت: مهمترین تاثیرات سرماخوردگی بر روی شنوایی، گوش و سینوس است.

 

وی توجه به لوزه ها را در کودکان ضروری دانست و افزود: خرخر شبانه، ناتوانی در تنفس از طریق بینی، تاثیرات سوء شنوایی و ایجاد سینوزیت های مکرر از شایع ترین علائم بزرگ شدن لوزه سوم در کودکان است که در برخی موارد منجر به دفرمه شدن دندان های جلویی و ایجاد نقص در زیبایی هم می شود. 

 

این جراح سر و گردن طولانی شدن علائم را نیازمند بررسی خواند و بیان کرد: گلودرد چرکی و میکروبی، تب 40 درجه، بدن درد شدید و کم اشتهایی از علائمی هستند که اگر بیش از 4 بار در فصل بروز کنند، نشان از ضرورت انجام جراحی لوزه در کودک دارند. 

 

جعفری،با بیان اینکه تبدیل عفونت گلو به آبسه لوزه خطرناک است، اظهار داشت: اگر سرماخوردگی و گلودرد چرکی کودک در فواصل کوتاه مدت تکرار شود نیاز به بررسی جدی دارد. 
وی، مهمترین عامل زمینه ای سینوزیت را آلرژی خواند و یادآور شد:  باتوجه به اینکه آلرژی درمان قطعی ندارد، برای سینوزیت هم نمی توان درمانی ارائه کرد اما امروزه با ایمنی درمانی بسیاری از آلرژی ها تشخیص و درمان می شوند و به طور معمول افراد به 50 درصد این درمان ها پاسخگویی مناسبی دارند.