مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران  با اشاره به اظهارات اخیر دادستان تهران مبنی بر دخالت محمدعلی نجفی مشاور رئیس جمهور در مساله املاک شهرداری تهران اظهار کرد: دادستان تهران تنها بخشی از این پروژه را بیان کرده چرا که این ماجرا بیشتر از مسائلی بوده که دادستان تهران اخیرا اعلام کرده است.

وی افزود: برخی از افراد در این ماجرا در حال کار کردن هستند اما اینکه سر خود کار می کنند یا اینکه با تدبیر دولت فعالیت هایشان را سامان می دهند فعلا قابل قضاوت نیست.

طلایی با بیان اینکه ما نمی خواهیم افکار عمومی را متشنج کنیم و به دیگران اتهامی بزنیم، تصریح کرد: دولت باید موضع خود را نسبت به اظهارات دادستان تهران مبنی بر ورود نجفی مشاور رئیس جمهور در مساله املاک شهرداری تهران و نامه ای که یاشار سلطانی منتشر کرده است، روشن کند. دولت باید بگوید چرا نجفی جلساتی را در این باره تشکیل داده است.

وی افزود: دولت باید اعلام کند این جلسات و اتاق های فکر منسوب به او نیست، اگر دولت در قبال اظهارات دادستان تهران سکوت کند و جلسات و اتاق های فکر محمدعلی نجفی را رد نکند قاعدتا مسئولیت آنها متوجه اوست و افکار عمومی اینطور برداشت خواهد کرد که دولت در حال کار کردن و دخالت در مساله املاک شهرداری است.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: پیشنهاد من به دولت این است که به سرعت موضع خود را نسبت به جلسه آقایان نجفی مشاور رئیس جمهور و آقای حناچی معاون وزیر مسکن اعلام کند.

طلایی تاکید کرد: ما از آغاز دوره چهارم شورای شهر تهران رد آقای حناچی را در مسائل جنجال آفرین مربوط به شورای شهر و شهرداری تهران مشاهده کردیم. نقش وی در کمیسیون ماده ۵ و ارتباطاتش با برخی اعضای شورای شهر تهران مشهود است.

وی تصریح کرد: وقتی یک مقام قضایی به روشنی اعلام می کند آقایان حناچی و نجفی در مساله املاک شهرداری در حال دخالت کردن هستند بنابراین دولت باید به سرعت موضع خود را در قبال آنها اعلام کند.

عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: در حال حاضر در این مساله سکوت می کنیم تا ببینیم مسئولان دولتی چه موضعی در قبال اظهارات دادستان تهران می گیرند. اگر دولت گفت ارتباطی با این آقایان ندارد بنابراین نجفی و حناچی باید شخصا مسئول و پاسخگوی اقداماتشان باشند.

طلایی افزود: اگر مشخص شود دولت در این مساله دخالت داشته است باید از آنها پرسید آیا موضوع مدیریت شهری، شورای شهر یا شهرداری تهران انقدر برای شما مساله مهمی است که حاضر شدید بخشی از وقت و توان نیروی های خود را به فضاسازی و جنجال آفرینی علیه شهرداری و مدیریت جهادی اختصاص دهید؟

وی گفت: این کارها به دور از اخلاق، انصاف و مناسبات مدیریتی و اجتماعی است. من امیدوارم دولت هر چه سریعتر مواضع را در این خصوص روشن کند.