به گزارش پارس ، امیر دریادار حبیب الله سیاری امروز در گفت وگوی اختصاصی با  فارس در رشت با اشاره به آب اندازی ناوشکن دماوند در دریای خزر در اسفند سال ۹۱ اظهار کرد: ناوشکن دماوند نماد اقتدار جمهوری اسلامی ایران و نشان دهنده توان علمی و صنعتی نیروی دریایی و وزارت دفاع است.

وی ادامه داد: ناوشکن دماوند در آینده نزدیک به نیروی دریایی ارتش ملحق می شود و طبق برنامه فعالیت خود را در منطقه ماموریتی انجام می دهد.

*عبور نیروی دریایی ارتش برای نخستین بار از تنگه مالاکا

سیاری در ادامه به ماموریت ناوگروه بیست وچهارم نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و افزود: ناوگروه مذکور متشکل از ناو جمهوری اسلامی ایران خارک و ناوشکن سبلان در پنجم اسفند ماه سال گذشته به ماموریت رفتند و این ماموریت تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری به مدت ۷۳ روز ادامه داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه تعداد ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه افسری امام خمینی (ره) همراه ناوگروه بیست وچهارم به کارورزی رفته بودند، خاطرنشان کرد: سال گذشته برای نخستین بار ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانست از تنگه مالاکا عبور کرده و در اقیانوس آرام حضور پیدا کند.

وی حضور در دریای چین جنوبی، پهلوگیری در بندرهای ژان ژیانگ چین و بندر سریلانکا، حضور در خلیج عدن و پهلوگیری در بندر عباس را مسیر حرکت ناوگروه بیست وچهارم نیروی دریایی ارتش اعلام کرد و گفت: ناوگروه مذکور ۲۵ هزار کیلومتر دریانوردی کرد و این حرکت نشان دهنده توانمندی دریایی جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی است.

*حضور نیروی دریایی ارتش در اقیانوس اطلس

سیاری با اشاره به حضور ناوگروه بیست وپنجم نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن، تصریح کرد: سالانه ضمن اینکه در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، تنگه باب المندب و در دریای سرخ حضور داریم، در اقیانوس های آرام، هند جنوبی یا اطلس نیز حضور پیدا می کنیم.

*رونمایی از مین روب نیروی دریایی ارتش هفته آینده

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه هفته آینده یکی از بزرگ ترین دستاوردهای این نیرو در رابطه با بحث مین روبی در منطقه دوم ولایت در جاسک رونمایی می شود، بیان کرد: تعمیرات اساسی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران بایندر در مدت دو سال صورت گرفته و به یک ناوشکن با توانمندی های بالا و امکانات به روز تجهیز شده است و در سوم خرداد ماه سال جاری سالروز پیروزی عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق می شود.