به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم ضمن ابراز خرسندی از اقدامات صورت پذیرفته در نیروهای مسلح در راستای فرهنگ سازی و اعتلای نام سرباز با اشاره به اهمیت خدمت مقدس سربازی اظهار داشت: خدمت سربازی باید تا حدی اعتلا یابد که انجام خدمت وظیفه عمومی در نیروهای مسلح به منزله یک امتیاز برای افراد تلقی شود و همه جوانان به محض حصول شرایط لازم به دنبال کسب این امتیاز باشند.

 

وی افزود: افزایش حقوق سربازان نیازمند اقدامات موثری از سوی مسئولان است و سربازان باید حقوقی براساس قانون کار دریافت کنند تا مشکلات آنان حل شود. زوایای سربازی و مشکلات درون سازمانی و برون سازمانی آنها توسط نیروهای مسلح مورد بررسی قرار گرفته و گام های در این زمینه برداشته شده و ناجا نیز در ارائه خدمات به سربازان پیشگام بوده مانند بیمه عمر و حوادث سربازان که بسیار خوب عمل شد.

 

فرمانده ناجا تاکیدکرد: در ناجا مشاغل دون شأن به سربازان واگذار نمی شود و تا حد ممکن سعی شده که حفظ شخصیت و منزلت سرباز در مشاغل سربازان رعایت شود.

 

احمدی مقدم گفت: سربازی محلی برای سازندگی است در سربازی باید آموزش هایی به سربازان ارایه شود که آنها پس از پایان خدمت به انسان های خودساخته، کارآزموده و مجرب تبدیل شوند.

 

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه جشنواره جوان سرباز خاستگاهی برای ارتقاء منزلت و هویت سربازان وظیفه است، تاکید کرد: این جشنواره باید در هر دوره از جهت کمی و کیفی ارتقاء یابد و جشنواره جوان سرباز نمادی برای معرفی سربازان فرهیخته و برگزیده نیروهای مسلح و جوان برتر کشور باشد.

 

به گزارش ایسنا، اعضای ستاد برگزاری جشنواره جوان سرباز در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی، به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص برگزاری پنجمین جشنواره جوان سرباز در نیروهای مسلح پرداختند.