امیر کشوری عضو هیات مدیره انجمن کولوپروکتولوژی ایران درباره بیماری های مقعدی اظهار داشت: در دوران نوجوانی، استرس، نگه داشتن مدفوع و تغذیه نامناسب و کم خوردن آب سبب بروز یبوست می‌شود.

 

وی گفت: بیماری‌های اطراف مقعد مانند فیستول، ‌شقاق و هموروئید مشکلاتی هستند که شاید خطرناک نباشد ولی ممکن است در روند زندگی عادی افراد مشکلاتی را ایجاد کند. 

 

عضو هیات مدیره انجمن کولوپروکتولوژی ایران ادامه داد: افرادی که دچار هموروئید و شقاق وفیستول بوده ممکن است بارها مورد عمل جراحی قرار گیرند.

 

وی بیان کرد: بیماریهای ناحیه مقعدی و انتهای روده دارای درد و ناراحتی بوده و یکی از مهمترین مسائلی که سبب بروز این بیماری‌ها می‌شود یبوست است.

 

کشوری تصریح کرد: ابتلای فرد به یبوست سبب ایجاد زخم در ناحیه مقعد شده که منشا عفونت و خونریزی می شود، بنابراین بهتر است از زمان نوجوانی نسبت به پیشگیری از این بیماری اقدام کرد. 

 

وی افزود: بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل رغبت نداشتن به استفاده از سرویس بهداشتی مدرسه، دستشویی خود را نگه می دارند که این مساله سبب بروز یبوست شده و برای آنها مشکل‌ساز می‌شود.

 

عضو هیات مدیره انجمن کولوپروکتولوژی ایران از دلایل دیگر یبوست را استرس و تغذیه نامناسب دانست و گفت: کم خوردن آب از دیگر دلایل بروز یبوست بوده و کاهش استرس، ‌خوردن صبحانه، مصرف سبزیجات و میوه‌ها و آب کافی از بروز یبوست جلوگیری و مشکلات بعدی از جمله عمل جراحی را کاهش می دهد.