به گزارش پارس به نقل از مهر، ساعت ۷ و ۳۸ دقیقه و ۲۴ ثانیه صبح چهارشنبه گلشهر اصفهان با مقیاس ۷ و ۹ دهم ریشتر لرزید. بعد از این زلزله ۷ بار دیگر این منطقه لرزید که موجب وحشت شهروندان گلشهری و حتی اصفهانی ها شده است.

تعطیلی مدارس مناطق زلزله زده

حسینی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرداین زلزله در منطقه گلشهر شهرستان گلپایگان بوده که با توجه به اینکه میزان زلزله خفیف بوده است با این حال ستاد مدیریت بحران استان تشکیل شده و تیمهای ارزیابی به منطقه و روستاهای اطراف اعزام شده اند.

وی گفت: همچنین یکی از اقدامات مدیریت بحران استان تعطیلی مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی بوده تا دانش آموزان در کنار خانواده هایشان باشند. در این حادثه ۵ نفر حادثه دیدند که ۳ نفر از آنها به بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان منتقل شدند. البته بر اساس آخرین گزارشها تخریب بسیار جزئی بوده است.

اعزام ۲۱ نیروی عملیاتی به مناطق زلزله زده

همچنین محمود مظفر هم به خبرگزاری مهر گفت: ۲۱ نیروی عملیاتی به منطقه اعزام شده و ۱۱ روستا توسط تیم های اعزامی هلال احمر مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۹ روستا در گلپایگان و دو روستا در شهرستان الیگودرز مورد ارزیابی قرار گرفته گفت: روستای فاویان در گلپایگان بدون صدمات جانی بود اما چهار واحد مسکونی خالی از سکنه تخریب شده است. همچنین زلزله در روستای سنگ سفید الیگودرز بدون صدمات جانی بود اما دیوارهای منازل مسکونی ترک خورده است.

وقوع ۱۳۶۰ زلزله در فروردین ماه ۹۱

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آخرین آمارها از مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران از ابتدای فروردین تاکنون ۱۳۶۰ زلزله کشور را لرزانده است که مهمترین آن زلزله بوشهر، سیستان و بلوچشتان و اصفهان بوده ولی زلزله خفیف در تهران، کرمان، یزد، چهارمحال و بختیاری، سمنان، خراسان رضوی و برخی از استانهای دیگر به وقوع پیوسته است.