به گزارش پارس به نقل از مهر، دکتر فاطمه رخشانی روز چهارشنبه در گردهمایی سراسری معاونان بهداشتی دانشگاههای سراسر کشور در سالن اجتماعات وزارت بهداشت، تاکید کرد: شرایط تحریم تاکنون به نفع حوزه سلامت و بهداشت کشور بوده است و ما توانسته ایم در شرایط تحریم، با تدبیر بیشتری کار کنیم .

 

وی ادامه داد: در سال حماسه سیاسی و اقتصادی، درصدد هستیم سیاستهای وزارت بهداشت را به سمت سیاستهای صحیح برگردانیم و در زمینه اقتصادی نیز رویکردمان ارائه خدمات مطلوب تر، مؤثرتر و ارزانتر به مردم است.

 

معاون بهداشتی وزارت بهداشت درخصوص سیاستهای این وزارتخانه در اجرای برنامه پزشک خانواده نیز گفت: پزشک خانواده را هیچ جا رها نکرده ایم و همه دانشگاه ها مؤظفند زیرساختهای این برنامه را در شهرها و دانشگاهها آماده کنند.

 

وی درخصوص شرح وظایف پزشکان خانواده نیز گفت: فرق بین پزشکان خانواده و پزشکان عمومی این است که پزشکان عمومی فقط کار درمانی می کنند ولی پزشکان خانواده تمام خدمات مراقبت های سلامتی و درمانی را به خانواده ها ارائه می کنند .

 

وی در ادامه با اشاره به هزینه بیش از یک میلیون تومانی مردم برای هر بار بستری در بیمارستان، بر نقش پزشکان خانواده در تغییر سبک زندگی مردم و ارتقای سلامت جامعه تاکید کرد .

 

رخشانی افزود: از ۷۶ میلیون جمعیت کشور، حدود ۶ میلیون نفر آنها در سال مجبور به بستری در بیمارستان می شوند و سایر مردم نیز به خاطر بیماری ها به خدمات سرپایی نیاز دارند و وظیفه ما این است که اجازه ندهیم که هرسال جمعیت بستری شده در بیمارستانها افزایش یابد .

 

وی در ادامه با اشاره به سیاست های جمعیتی کشور به انتظارات مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره و بر لزوم توجه به این امر تاکید کرد .

رخشانی، اولین اولویت مدیران و معاونان بهداشتی را خدمت رسانی به مردم عنوان کرد و با توجه به شرایط تحریم از همگان خواست تا از برگزاری سمینارها، گردهمایی ها و نمایشگاه های غیرضروری که منجر به خدمت رسانی به مردم نمی شوند، خودداری کنند