ناصر رضایی پور درباره اینکه چه کنیم تا پاییز بهتری داشته باشیم؟ اظهار داشت: بوییدن عطرها و گل‌های خوش بوی ملایم موجب تقویت اعضای رئیسه بدن یعنی مغز و قلب و کبد و همچنین معده می‌شود.

به گفته وی بهتر است افراد با نیم نگاهی به مزاج خود، از عطرهای طبیعی با مزاج مایل به گرم و تر چون یاس و مریم و گل محمدی، بیشتر بهره ببرند.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: بهتر است برای تری بخشی به بدن و اصلاح خشکی آن، یک روز در میان با آب نیم گرم حمام کنند یا حدود نیم ساعت از حوض یا وان آب نیم گرم استفاده کنند.

رضایی پور اضافه کرد: چرب کردن بدن با روغن بنفشه بادام، که طبیعت معتدل مایل به خشکی دارد و رطوبت ملایم خوبی هم به بدن می‌رساند، برای کاهش خشکی پوست و بدن بسیار مناسب است.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود, افراد ماساژ آرام با روغن بنفشه را به پدر، مادر، پدر بزرگ و مادربزرگ و حتی همسر و کودک خود هدیه کنند.

این متخصص طب سنتی یاداور شد: ورزش به مقدار متعادل، برای تامین تندرستی در فصل پاییز لازم است. با توجه به اینکه با سرد شدن هوا، دستگاه گوارش انسان قوی‌تر می‌شود و نیاز بدن به غذا هم افزایش پیدا می‌کند، به طور طبیعی انسان بیشتر می‌خورد و در سنت ایرانیان نیز خوردن غذاهای سنگین تری چون آش‌، آبگوشت‌، هلیم، کله پاچه و ... در فصول سرد سال، رسم بوده است.

رضایی پور خاطرنشان کرد: پس لازم است برای دفع بیشتر مواد زائد حاصل از گوارش این غذاها و پیشگیری از بیماری‌های ناشی از تجمع فضولات در بدن، در این فصول به ورزش بهتر و بیشتر، با توجه به مجموعه شرایط فردی، توجه بیشتری شود.