به گزارش پارس ، مهر به نقل از هافینگتون پست، جورج آر. آر. مارتین که خود از شهروندان سنتافه است، سالن سینمای تک پرده ژان کوکتو را که دارای ۱۲۷ صندلی است و از سال ۲۰۰۶ تعطیل شده بود، خرید.

این نویسنده پرفروش با تایید این خبر در وبلاگ خودش گفت قصد دارد با بازگردان زندگی به این سینمای کوچک، کاری برای شهری که از سال ۱۹۷۹ به منزله خانه اش بوده است، انجام بدهد.

هر چند مارتین اعلام نکرده این سالن را به چه قیمتی خریده است اما این سینما چند ماه پیش با قیمت ۹/۱ میلیون دلار برای فروش گذاشته شده بود.

این کار می تواند نشان دهنده بازگشت تمایل به فعال شدن سالن های کوچک سینما باشد. به گزارش اتحادیه سینماداران آمریکا، شمار سالن های در حال کار آمریکا از ۷۱۰۰ سالن در سال ۱۹۹۵ به ۵۳۳۱ سالن در سال ۲۰۱۱ کاهش یافته است.

دست اندرکاران سینما این خبر را نشانه خوبی برای سینماهای تک پرده ای و کوچک می دانند.

جورج آر. آر. مارتین خالق مجموعه پرفروش" بازی تاج و تخت" است که کتاب اول و دوم آن در قالب مجموعه تلویزیونی با بازخورد مثبت جهانی روبه رو شده و نامزد دریافت جوایز متعدد امی و گلدن گلوب شد.

این مجموعه تلویزیونی آمریکایی به سبک فانتزی قرون وسطایی توسط دیوید بنیوف و دی. بی. وایس برای شبکه اچ بی او ساخته شده است. پخش فصل سوم این مجموعه تلویزیونی نیز چندی پیش آغاز شد.

سنتافه مرکز ایالت نیومکزیکوی آمریکاست.