محمد آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت در نشست خبری مشترک مسئولان و مدیران ارشد سازمان پدافند غیر عامل گفت: باید از جنگ پرهیاهوی رسانه‌ای خودداری کرد و هرچند در مقابل تهدیدات شبانه روزی باید هوشیار بود ولی نباید از این موضوع غافل شد که انتشار اخبار بی‌پایه و بدون سند مطقا آرامش جامعه را مورد حمله قرار می‌دهد؛ لذا برای حفظ سرمایه اجتماعی و آرامش روانی جامعه باید تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد بیمارستان‌های امن را طراحی کرده‌ایم، افزود: استفاده از ظرفیت مترو برای انتقال مجروحان و حتی مکانی برای درمان آنها با همکاری شهرداری مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس کمیته پدافند غیر عامل در وزارت بهداشت از راه اندازی قطب مهارت آموزی برای مقابله با بحران‌های زیستی در یزد خبر داد و گفت: پرسنل بهداشت درمان در این زمینه آموزش دیده‌اند و هفته آینده مرکز افتتاح می‌شود.

وی بیان داشت: تکمیل ذخیره استراتژیک خون، واکسن و تجهیزات پزشکی در برنامه وزارت بهداشت قرار دارد و تشکیل اورژانس های چند منظوره نیز در دستور کار این وزارتخانه است.

آقاجانی از در نظر گرفتن. تجهیزات حفاظتی فردی برای کارکنان اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی خبر داد و اعلام کرد: با توجه به احتمال شیوع طبیعی و غیر طبیعی بیماری های تنفسی با درجه بیماری زایی خطرناک تامین ای سی یو مراقبت ویژه با فشار منفی و برانکارد فشار منفی برای هر استان برنامه ریزی شده است.