محمد بطحایی سرپرست وزارت آموزش وپرورش  پیرامون روند فعالیت‌ها در این وزارتخانه با توجه به گمانه‌زنی‌هایی که برای انتخاب وزیر وجود دارد، اظهار داشت: سرپرستی در این وزارتخانه ادامه می‌یابد تا زمانی که فرد معرفی شده به مجلس، ابلاغ فعالیت‌ به عنوان وزیر را اتخاذ کند.

 

وی یادآور شد: نامه‌ای از سوی مراجع مربوطه نسبت به انتخاب وزیر آموزش و پرورش ابلاغ نشده و امیدواریم هرچه زودتر فردی اصلح به عنوان وزیر انتخاب شود.

 

بطحایی با بیان اینکه ممکن است این سرپرستی چند روز تا چند هفته ادامه یابد عنوان کرد: آموزش و پرورش برنامه‌ها را طبق روال سابق ادامه می‌دهد و دیروز نیز اولین جلسه شورای معاونین تشکیل شده که برنامه‌های این وزارت‌خانه برای اجرایی شدن مورد بررسی قرار گرفت.

 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در خصوص روند نظارت و فعالیت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان بیان کرد: موضوعات اخیر این صندوق از 2 مجرای دستگاه قضایی، تحقیق و تفحص مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه در مراجع قضایی پیگیری‌ها با دقت بسیار بالایی نسبت به شفاف‌سازی مسائل در جریان است، عنوان کرد: روند تحقیق و تفحص عملکرد صندوق ذخیره را از زمان تأسیس تاکنون ارزیابی کرده‌ایم به طوری که تمامی دست‌آوردهای مثبت و مشکلات آن روشن شده است.

 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هنوز کارگروهی که باید توسط نماینده‌ها برای تحقیق و تفحص تعیین شود، قطعی نشده گفت: در حال حاضر پیش جلسه‌ای با نماینده عضو تحقیق و تفحص برگزار شده و مسیر، چهارچوب و نوع اطلاعاتی که باید صندوق در اختیار کارگروه و نمایندگان تحقیق و تفحص قرار دهد، مشخص می‌شود.

 

بطحایی با بیان اینکه امیدواریم هر چه زودتر فعالیت‌های صندوق مورد بررسی قرار گیرد، اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان نماینده جامع فرهنگیان از تحقیق و تفحص صندوق استقبال می‌کند.

 

وی بیان کرد:‌ در جلسه معارفه مدیر عامل جدید صندوق ذخیره که امروز برگزار شد، تمامی اعضا موظف به همکاری هستند و باید اطلاعات لازم را در اختیار نمایندگان قرار دهد چرا که این روند تمامی جوانب آشکار و پنهان فعالیت‌های صندوق را مشخص می‌کند.