به گزارش پارس به نقل از ایسنا، ۷۳ سال از تاسیس رادیو می گذرد و این رسانه از یک شبکه چند ساعته با برنامه های محدود، امروزه به رسانه ای با شبکه های متنوع و صدها ساعت برنامه در روز بدل شده است.

روابط عمومی صداوسیما با ارائه گزارشی درباره سالگرد تاسیس رادیو آورده است: این رسانه با سیاست گذاری های پویایی که برای آن در نظر گرفته شده، موفق شده است بخش زیادی از مخاطبان رسانه ها را به خود جلب کند و امروزه کمتر کسی را می توان یافت که به نوعی به یکی از شبکه های رادیویی وابسته نشده باشد.

این رسانه شنیداری در بدو تأسیس دو فرستنده موج متوسط و موج کوتاه داشت و برای پخش برنامه های خود از یک استودیو در محل اداره بی سیم استفاده می کرد. اولین فرستنده عمومی رادیو در ایران در چهارم اردیبهشت ۱۳۱۹ در تهران با نام « رادیو تهران» آغاز به کار کرد.

در سال ۱۳۲۷یک فرستنده در اختیار رادیو قرار گرفت و یک استودیوی کوچک در میدان ارگ برای پخش اخبار ساخته شد. در سال ۱۳۳۶ نام « رادیو تهران» به « رادیو ایران» تبدیل و بعدها در جنب رادیو ایران فرستنده دومی بنام رادیو تهران نیز مشغول به کار شد که در آغاز تنها موسیقی از آن پخش می شد.

از سال ۱۳۲۵تا ۱۳۳۸ به مرور هر استانی برای خود (زیر نظر اداره کل انتشارت و رادیو) اقدام به تأسیس رادیو کرد. پس از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، نام سازمان رادیو تلویزیون ملی ایران تبدیل به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شد. این رسانه پس از انقلاب شکوفاتر شد و تنوع شبکه ها و گسترش دامنه امواج آن به سراسر جهان، از دستاوردهای پس از انقلاب این رسانه پرمخاطب بوده است.