نوشین محمد حسینی دکترای داروسازی و مسئول آموزش کمیته کشوری تجهیز و مصرف منطقی دارو بیان کرد: متأسفانه امروزه با چالش‌هایی در حوزه داروسازی کشور مواجه هستیم که از آن میان می‌توان به تهیه آسان داروهای otc اشاره کرد.

وی اظهار داشت: برای رفع مشکل مصرف خودسرانه دارو نیازمند کمک مردم و پررنگ شدن نقش داروسازان هستیم آنچه اهمیت دارد مصرف دارو در کشور ما بیشتر غیر منطقی است بسیار مشاهده می‌شود که در موارد بسیار حیاتی و مهم مانند بیماری‌ فشار خون مبتلایان به این بیماری‌ها داروهایشان را به طور صحیح مصرف نمی‌کنند حتی در مواردی که روند درمان درست صورت گیرد به دلیل عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با قطع، کاهش و افزایش خودسرانه دارو روبه‌رو هستیم.

دکترای داروسازی و مسئول آموزش کمیته کشوری تجهیز و مصرف منطقی دارو عنوان کرد: البته در این میان بسیاری از داروسازان با وجود اینکه برای مشاوره دارویی هیچ تعرفه‌ای دریافت نمی‌کنند با دلسوزی کامل در مورد نحوه مصرف صحیح دارو به بیمار آگاهی می دهند.

محمد حسینی با اشاره به اینکه اکنون 60 کمیته زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حال فعالیت هستند؛ یادآور شد: مهمترین مسئله آموزش قشر بانوان و کودکان است زیرا کودکان آینده‌سازان آینده جامعه ما هستند.

وی ابراز کرد: امروزه در راستای آموزش کودکان در مدارس تلاش های گسترده‌ای صورت گرفته که از این میان می‌توان به تدوین کتاب‌های قصه و انیمیشن‌ها اشاره کرد که در آن به معرفی جایگاه و نقش پزشک و داروساز پرداخته می‌شود.

دکترای داروسازی و مسئول آموزش کمیته کشوری تجهیز و مصرف منطقی دارو افزود: با همکاری سازمان بهزیستی آموزش‌هایی در مورد نحوه مصرف صحیح دارو در مهد کودک‌ها به کودکان داده می‌شود.

محمد حسینی در خصوص آموزش زنان خانه‌دار عنوان کرد: برای آموزش این قشر از افراد کتاب‌هایی تدوین شده که در اختیار معاونت بهداشتی قرار داده می‌شود تا از طریق داوطلبین سلامت آموزش‌های لازم در خصوص نحوه صحیح مصرف دارو به خصوص داروهای آنتی‌بیوتیک به بانوان داده شود.