به گزارش پارس ، حمزه شکیب در گفت وگو با فارس، با اشاره به زمینی که در منطقه ۵ در محدوده فضای سبز قرار داشته و به تعاونی واگذار شده گفت: در دهه ۷۰ زمین بزرگی در این محدوده بود که مالک شخصی داشت و مربوط به تعاونی نبود.

وی ادامه داد: قرار بود طبق قانون ۳۰ درصد این زمین ساخته و ۷۰ درصد آن به فضای سبز تبدیل شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر با بیان اینکه، شهرداری اجازه ساخت ۳۰ درصد را به آنها داده بود گفت: قرار بود در الباقی نیز فضای سبز ایجاد شود.

شکیب اضافه کرد: در سال ۸۹ و ۹۰ درخواستی از تعاونی آمد، مبنی بر اینکه این زمین به آنها داده شود و در این قطعه از زمین ۳۰۰ درخت قرار داشت و تقریباً مانند یک پارک بود وقتی اهالی محل متوجه شدند جریان را با شورا در میان گذاشته اند.

وی در ادامه گفت: شورا نیز موافقت کرد که در این زمین ساخت و سازی انجام نشود و قرار شد زمین جایگزینی به آنها داده شود.

شکیب با اشاره به اینکه در برج ۹ سال گذشته پرونده جدیدی جایگزین شد و در کمیسیون ماده ۵ بررسی شد گفت: بر اساس گزارش منطقه، ۶۲ درصد این زمین در پهنه فضای سبز و ۳۸ درصد آن مسکونی بود که این گزارش خود شهرداری منطقه بود که شورا به آن استناد کرد.

شکیب تأکید کرد: ما هم استناد کرده و تأکید کردیم که فضای سبز حفظ و فضای مسکونی هم طبق ضوابط شهرداری ساخته شود.

وی تأکید کرد: ولی بعد از مدتی متوجه شدیم که این زمین رأی کمیسیون ماده ۵ را نداشته و رأی کمیسیون برای قطعه زمینی بود که ۳۰۰ درخت در آن قرار داشت.

وی بیان کرد: در حال حاضر شهرداری ادعا می کند که اسناد و مدارک برای این قطعه دارد این در حالی است که این اسناد و مدارک برای قطعه زمین پردرخت بود که ساخت و ساز در آن منتفی شد بوده و همچنین باید اعلام کنم که طرح تفصیلی از تاریخ ۹۱.۱. ۱ ابلاغ شده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اعلام کرد: شورا رسماً اعلام کرده که ساخت و ساز در این زمین فعلا متوقف شود و به آنها زمین معوض دهیم.

شکیب با اشاره به اینکه شهردار منطقه اعلام کرده که زمینی برای جایگزینی نداریم گفت: من به آنها اعلام کردم که با آنها به منطقه ۲۲ رفته که در جوار آنهاست رفته و یک زمین بدون مسئله برای آنها پیدا کنم.