به گزارش پارس به نقل از (ایسنا) از آنچه در خبرها و آمار تولید رسمی سینمای ایران مشاهده می شود، این روزها فیلمبرداری پروژه ی پرحاشیه ی « لاله» به کارگردانی اسدالله نیک نژاد، ادامه دارد.

پروژه ای که حواشی بودجه ی میلیاردی آن باعث شد، پیش تولید آن با حواشی مواجه شد و روند تولید آن را به تاخیر بی اندازد.

فریدون جیرانی که پروژه ی پرحاشیه ی « من مادر هستم» از ساخته های او به اکران عمومی درآمد، این روزها به تهیه کنندگی رحمان سیفی آزاد پروژه ی کمدی اجتماعی « زندگی دوگانه فیروز» را با بازی ساره بیات، اکبر عبدی، فرهاد اصلانی و صابر ابر مقابل دوربین برده است و فیلمبرداری آن در تهران ادامه دارد.

مجید مجیدی هم برای بخش های باقی مانده از فیلمبرداری محمد (ص) اخیرا راهی آفریقا شده است.

مرضیه برومند هم درگیر پیش تولید « شهرموشها۲ » است.

سعید سهیلی هم که به تازگی پروانه ساخت « کلاشنیکف» را گرفته است، گفته است فیلم جدیدش با حال و هوای نزدیک به « گشت ارشاد» قرار است، ساخته شود.

اما می توان از تهمینه میلانی، خسرو سینایی، مسعود کیمیایی به عنوان کارگردانهایی نام برد که در یکی، دو سال اخیر در تدارک ساخت فیلم های جدیدشان بودند اما هنوز به نتیجه ی قطعی و مشخصی برای تولید نرسیده اند.

در میان پروژه هایی که فیلمبرداری آن ها به اتمام رسیده، می توان به فیلم های « چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، « مهمان داریم» به کارگردانی مهدی عسگرپور، « پنج ستاره» به کارگردانی مهشید افشارزاده، « آشغال های دوست داشتنی» به کارگردانی محسن امیر یوسفی، « نیکان و بچه غول» به کارگردانی عبدارحمان رضایی، « شهابی از جنس نور» به کارگردانی محمدرضا اسلاملو، « چهارباندی» به کارگردانی محمد جعفر باقری نیا، « متل قو» به کارگردانی مسعود نوابی و « شاباش» به کارگردانی حامد کلاهداری اشاره کرد.

فیلم « چ» که در آن فریبرز عرب نیا نقش شهید چمران را ایفا کرده است اکنون ساخت جلوه های ویژه ی بصری خود را پشت سر می گذارد و فیلم « نیکان و بچه غول» هم قرار است به زودی دوبله ان آغاز و برای سه تا چهار ماه آینده آماده نمایش شود. فیلم « شهابی از جنس نور» هم در مرحله تدوین قرار دارد.

« چهارباندی» هم در مرحله صداگذاری است و طبق اعلام قبلی تهیه کننده و کارگردان قرار است ناصر چشم آذر موسیقی آن را بسازد. در این فیلم بازیگرانی هم چون احمد نجفی، رضا رویگری، نسرین مقانلو، شهره قمر، فلور نظری و نازنین فراهانی به ایفای نقش پرداخته اند و آن را کارگردانی کرده است.

در این بین « پنج ستاره» اولین فیلم بلند سینمایی مهشید افشارزاده هم که بازیگرانی هم چون شهاب حسینی، همایون ارشادی و امید روحانی در آن حضور دارند توسط واروژ کریم مسیحی در مرحله ی تدوین قرار دارد.

اما در میان پروژه های جدید چند اثر هستند که متوقف مانده اند.

« به تهران خوش آمدید» مهدی نادری یکی از آن هاست که در مرحله پیش تولید مانده و به دلیل نرسیدن جواب استعلام بازیگران خارجی، فیلمبرداری آن هنوز شروع نشده است و به تازگی مهدی نادری کارگردان آن اعلام کرده است که از ساخت آن منصرف شده است. این فیلم بر اساس یک اتفاق واقعی است که مشکل بسیاری از توریست هایی که پس از تحریم، قصد سفر به ایران دارند را روایت می کند.

« راز صندوقچه» هم فیلمی انیمیشن- رئال است که نیمی از آن ساخته شده ولی بخش انیمیشن به دلیل مسائل مالی متوقف مانده است.

این فیلم را وحید گلستان کارگردانی می کند و مهران احمدی با گریمی متفاوت درنقش « گرگ خان» به همراه علیرضا خمسه، حدیث فولادوند، حسن معجونی، رضا فیض نوروزی، نادر سلیمانی، علی ابوالحسنی و غزل ذوالفقاری به عنوان بازیگر حضور دارند.

هم چنین فیلمبرداری« آیینه شمعدون» چند ماهی است که برای بررسی مجدد فیلمنامه متوقف شده و احتمال دارد در همین اردیبهشت ماه کار آن از سرگرفته شود.

در این فیلم که بهرام بهرامیان آن را کارگردانی می کند، رضا عطاران، محسن تنابنده، احمد مهرانفر، مهران احمدی، پانته آ بهرام، شبنم مقدمی و مهتاب کرامتی حضور دارند.