حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه مراسم افتتاحیه اجلاس صندوق جهانی ایدز، سل و مالاریا در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه واکسن آنفولانزا روی دست وزارت بهداشت مانده است، گفت: مردم ما می‌دانند که ما حقیقت را می‌گوییم و شایعات زیاد است سال گذشته نیز در مراسم عزاداری فردی از شایعه فلج کردن واکسن آنفولانزا می‌گفت من به مردم این اطمینان را می‌دهم که محل خرید و توزیع واکسن توسط سازمان غذا و دارو و معاونت بهداشتی کنترل می‌شود.

وی ادامه داد: حرف زیاد است اما خوشبختانه مردم آهسته توجه نکردن به بسیاری از حرف‌ها را می‌آموزند بیشترین تلاش ما در این دولت این بوده که بر خلاف سال‌های گذشته واکسن آنفولانزا به موقع وارد کشور شود.
هاشمی بیان کرد: این واکسنی که در اختیار مردم است همان واکسنی است که ریاست جمهوری، مقام معظم رهبری و تمام وزاری کابینه از آن استفاده کرده‌اند البته بنده علی‌رغم اینکه واکسن آنفولانزا تزریق کردم به علت مسافرت‌های متعدد هفته گذشته به این بیماری مبتلا شدم اما از لحاظ دوره و شدت قابل مقایسه با دفعات پیش نبود.
 
هیچ محدودیتی برای صحبت با مردم در مورد ایدز نداریم
هاشمی در جمع خبرنگاران وضعیت ایدز را در کشور کنترل شده خواند و گفت: البته این به معنای نبود مشکل در کشور نیست مردم به ویژه جوانان باید مراقب باشند دستگاه‌های مرتبط به سلامت و بهداشت نیز باید آموزش‌های بروز در اختیار مردم قرار دهد.
وی محل خرید و توزیع واکسن آنفولانزا را از سوی سازمان غذا و دارو معاونت بهداشتی کنترل شده خواند.
وزیر بهداشت ادامه داد: افرادی که در عرصه بین‌المللی مسئول هستند، نظام درمانی ایران را از بهترین سیستم‌ها می‌دانند، بیماری ایدز توهم نیست  و وجود دارد بنابراین در عین حالی که امکانات وسیعی در کشور داریم باید مراقب باشیم.
وی با تشکر از رسانه‌های ملی ادامه داد: وزارت بهداشت هیچ محدودیتی برای صحبت با مردم و مطلع ساختن آن‌ها ندارد که این موضوع کم‌نظیر است گرچه دستاورد‌های درمان در کشور ما افتخار آفرین است اما مهم در زمینه بیماری ایدز پیشگیری بوده چرا که درمان بسیار هزینه‌بر است.
وزیر بهداشت این نشست را به دلیل واگذاری مسئولیت به وزیر بهداشت عراق مهم خواند و گفت: در این زمینه هماهنگی‌های لازم باید انجام می‌شد و در مورد منابع مالی برای کشور‌های هم‌چون افغانستان، پاکستان، لیبی و تونس باید تصمیم‌گیری می‌شد همچنین رئیس کمیته از من برای اقدامات فنی آزمایشگاهی و دارویی درخواست کمک کرد.