اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، درباره وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت:‌ این صندوق درست مدیریت نشده و مدیریت ناسالمی بر آن حاکم شده است و متأسفانه در این بخش وزیر آموزش و پرورش باید عذرخواهی می‌کرد و نباید مسائل را توجیه کرده و آنها را مبری کند.

وی ادامه داد: مدیریتی که در صندوق ذخیره فرهنگیان حاکم بوده موجب شده است که خسران و ضرر و زیان به صندوق وارد شود و فرهنگیان آسیب ببینند.

عباسی اضافه کرد: مگر فرهنگیان چقدر سرمایه دارند؟ میزان حقوق آنها که مشخص است و در ارتباط با بازنشستگی و حق و حقوشان نیز با تأخیر پرداخت می‌‌شود و آیا این اندک ذخیره‌ای که دارند باید مورد کم‌لطفی قرار گیرد؟ 

وی با بیان اینکه مشخص است که در صندوق ذخیره فرهنگیان اشکالات روشن و مبینی وجود دارد، گفت: وزیر آموزش و پرورش باید برخورد جدی کرده و از فرهنگیان عذرخواهی کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه فضای آموزش و پرورش باید به سمتی سوق داده شود که صدمه و لطمه‌ای به فرهنگیان وارد نشود، افزود: فرهنگیان اقشار آگاه و تأثیرگذار جامعه هستند و نباید از آنها غفلت کنیم. 

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس در بحث استیضاح به دنبال اصلاح آموزش و پرورش هستند، اظهار داشت:‌ بحث نمایندگان تغییر وزیر نیست بلکه آموزش و پرورش باید مسیر درست خود را طی کند. 

عباسی ادامه داد: اکنون 18 مهر ماه است و مشاهده می‌کنیم در برخی مدارس معلم کافی ندارند و در برخی نیز متخصص رشته مورد نظر وجود ندارد و این ضعف در سیستم مدیریتی است. 

وی افزود: عدم تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و مربیان پیش‌دبستانی از دیگر مواردی است که به ضعف سیستم مدیریتی در آموزش و پرورش برمی‌گردد و معتقدیم که وزیر و در رأس آن دولت باید عزم و اراده خود را جزم کنند تا مشکلات آموزش و پرورش خاتمه یابد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز گفت:‌ هیأت رئیسه مجلس در خصوص استیضاح وزیر می‌خواهد پا در میانی کند و گروهی را نیز برای حل و فصل این موضوع تشکیل داده است که البته این گروه از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیستند.

وی اضافه کرد: ما پیگیر مسائل و مشکلات فرهنگیان هستیم و تا آخرین ریال حقوق فرهنگیان کوتاه نمی‌آییم به عنوان نمایندگان فرهنگیان از حقوق آنها دفاع می‌کنیم تا آنها جایگاه شایسته خود را حفظ کنند.

عباسی تصریح کرد:‌در حال حاضر ناکارآمدی‌ها در برخی استان‌ها محسوس است و آنها دنبال کارهای سیاسی خود هستند که وزیر آموزش و پرورش باید تکلیف آنها را روشن کند چرا که هرگاه آموزش و پرورش دستخوش مسائل سیاسی باشد ضربه به آموزش و پرورش و در نتیجه نظام و کشور وارد می‌شود.