دکتر میثم معزی درباره وضعیت مراجعه بیماران تنفسی به بیمارستان‌های استان خوزستان، در پی آغاز پدیده گرد و غبار در این استان، گفت: از زمانیکه پدیده گرد و غبار و ریزگردها در استان خوزستان آغاز شده،   به دنبال اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی اهواز و مدیریت بحران استانداری به بیمارستان‌ها، مراجعه غیرطبیعی ناشی از گرد و غبار را به بیمارستان‌ها نداشتیم.

وی با اشاره به حضورش در بیمارستان گلستان اهواز و با تاکید بر اینکه خوشبختانه در این روزهای بروز گردوغبار با مراجعه کننده حاد و افزایش مراجعات به دلیل گرد و غبار مواجه نبوده‌ایم، افزود: در عین حال باید توجه کرد که پدیده گرد و غبار و ریزگردها یکسری عوارض مزمن برای شهروندان به دنبال دارد که این عوارض بیشتر در آینده خودشان را نشان می‌دهند و ما باید بیشتر بر سر این موضوع حساسیت داشته باشیم.

معزی تاکید کرد: خوشبختانه این روزها مورد مراجعه خاصی را به بیمارستان‌های اهواز و استان خوزستان  نداشتیم و اگر هم یکی یا دو مورد مراجعه بوده،   مواردی هستند که در روزهای عادی هم به صورت روزمره به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و این موضوع نمی‌تواند ناشی از گرد و غبار باشد؛ چراکه مردم آمادگی لازم را در برابر ریزگردها دارند.

وی در عین حال توصیه‌هایی را به شهروندان اهوازی کرد و گفت: توصیه ما این است که مردم تا حد امکان از قرار گرفتن در فضاهای آزاد و بیرون آمدن از منازل خودداری کنند و اگر در معرض هوای آزاد قرار گرفتند حتما از ماسک N۹۵ که ویژه گرد و غبار است، استفاده کنند. همچنین مایعات بنوشند و تا حد امکان کولر را در منازل‌شان روشن کنند.

مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ادامه داد: همچنین در صورت بروز هرگونه علائم تنفسی اعم  از خلط، سرفه، تنگی نفس، تپش قلب، درد در قفسه سینه و... حتما به بیمارستان و اروژانس مراجعه کنند.

معزی از وجود آمادگی لازم در اورژانس‌های استان خوزستان در پی ابلاغ دانشگاه علوم پزشکی اهواز به آنها،   خبر داد و افزود: بر این اساس بیمارستان‌ها و اورژانس‌های استان آمادگی لازم را برای ارائه خدمت به شهروندان دارند و بیمارستان‌ها را هم از نظر پرسنلی و تجهیزاتی، مجهز کرده‌ایم. همچنین به بیمارستان‌ها اعلام آماده‌باش کامل داده‌ایم. در عین حال تاکید می‌کنم که خوشبختانه مراجعه غیرطبیعی به بیمارستان‌ها نداشتیم و آمادگی داریم تا مانند سال‌های گذشته در خدمت شهروندان باشیم.

مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: در عین حال امیدوارم حداقل امسال شاهد باشیم که از میزان گرد و غبار کاسته شود و فرآیندهای زیست‌محیطی به سمت بهبود روند.