حسین رضایی زاده اظهار داشت: یکی از مهمترین آداب غذاخوردن, توجه به غذا هنگام  خوردن غذاست به عبارتی با آرامش غذا خوردن بسیار مهم است.

به گفته وی واقعیت این است که بسیاری از افراد از غذا خوردن لذت نمی‌برند, چون اصلا به غذا خوردنمان توجه نمی‌کنیم، چون وقتی غذا می‌خوریم یا با هم حرف می‌زنیم یا موبایلمان را چک می‌کنیم یا چیزی که عادت خیلی از افراد است, مخصوصا موقع شام تلویزیون نگاه می‌کنیم.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: معمولاً سفره را جایی از خانه پهن می‌شود که رو به تلویزیون باشد. یک چیز دیگر که در چند سال اخیر فرهنگ سازی شده این است که در پذیرایی‌ها آنهایی که خانه‌شان پذیرایی دارند, تلویزیون را حذف کرده‌اند یعنی تلویزیون را جایی می‌گذارند که محل پذیرایی نیست و وقتی که مهمان می‌آید همدیگر را ببینند و با هم حرف بزنند نه اینکه بنشینند با هم تلویزیون ببینند.

رضایی زاده اضافه کرد: چقدر خوب است محلی که می‌خواهیم سفره پهن کنیم یا محلی که میز غذا خوردنمان است پای تلویزیون نباشد. چون من دقت کرده‌ام از خود ما گرفته تا دوستان و آشنایان محل انداختن سفره معمولاً در مسیر و امتداد دیدن تلویزیون است، که این باید فرهنگ سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: دستور این است که زمانی که غذا می‌خورید به غذایتان نگاه کنید و از غذا, بویش, طمعش و آنچه را که می‌خورید, لذت ببرید. این واقعیتی است که در آرامش فرد، در لذت بردن فرد و حتی از دیدگاه طب سنتی در هضم غذا موثر است.

این متخصص طب سنتی عنوان کر: افراد در گذشته می‌گفتند که "سر سفره نشستن جزء عمرتان حساب نمی‌شود" یعنی اینکه خوب غذا خوردن باعث کمک به سلامتی ما و سالم ماندن ما می‌شود شاید این جمله معنیش این باشد که درست سر سفره نشستن، احترام سفره را نگه داشتن و از غذا لذت بردن به طول عمر بیشتر و سالم ماندن ما کمک می‌کند و حداقل اینکه کیفیت زندگی ما افزایش پیدا کند.