اقبال شاکری درباره توقف طرح کاهش در شهر تهران اظهار داشت: این طرح با عنوان LEZ پس از گذشت یکسال با همکاری پلیس راهور، شهرداری تهران و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط در شهریور سالجاری اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه براساس این طرح خودروهایی که وارد طرح می‌شوند باید دارای معاینه فنی باشند، اظهار داشت: در نیمه راه اجرای طرح کاهش متوقف شد و این به منزله عدم مدیریت بوده است و باید قبل از اجرای طرح اقدامات وهماهنگی لازم صورت می‌گرفت.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: در اجرای طرح LEZ ابتدا باید زیرساخت‌های لازم فراهم می‌شد تا امروز شاهد توقف اجرای این طرح نبودیم.

وی گفت: عدم مدیریت واحد و نبود هماهنگی لازم بین بخش‌های مختلف علت اصلی توقف در اجرای طرح کاهش است.

شاکری با اشاره به اینکه طرح کاهش به معنای کنترل معاینه فنی خودروها از طریق دوربین‌های مکانیزه است، خاطرنشان کرد: اجرای طرح LEZ در کاهش آلودگی هوا بسیار حائز اهمیت است لذا مسئولین بایستی برای اجرای این طرح راهکاری پیدا کنند.

وی با بیان اینکه پلیس راهور به تنهایی اقدام به توقف اجرای طرح LEZ کرده است، افزود: مسئولیت پذیری و برنامه ریزی دقیق مسئولین ذی‌ربط در اجرای طرح LEZ امری ضروری است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اجرای طرح LEZ افزود: طرح LEZ باید به طور کامل اجرا شود چرا که تاثیر اجرای این طرح در کاهش آلودگی هوای پایتخت بسیار موثر است.