مازیار حسینی با اشاره به طرح مطالعاتی دانشگاه توکیو و سازمان حمل و نقل و ترافیک برای جلوگیری از نشست زمین گفت: باید در زمینه حل مشکل نشست زمین از تجربه های کشورهای دیگر بهره مند شد تا بتوان خدمت بهتری به شهروندان ارائه داد.

وی تاکید کرد: تلاش ما این است که در بازه زمانی سه ماهه بزرگراه های اصلی بازدید شوند و حفرات احتمالی شناسایی شوند.

حسینی با اشاره به مشکلات مشابه توکیو و تهران در این زمینه گفت: ژاپنی ها در سال در حدوده سه هزار نقطه را شناسایی میکنند و به همین دلیل هم در موضوع تجهیزات و هم در موضوع نیروهای انسانی و متخصص از تجربیات بالایی برخوردار هستند، در نتیجه ضرورت دارد تا از این تجارب بهره گرفته شود. 

به گفته معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، طرح مطالعاتی مشترک توکیو و تهران برای انتقال دانش وتجربه حرکتی ضروری است و این طرح مشترک هم اکنون در مراحل رایزنی است. حسینی همچنین با اشاره به اینکه ساخت تونل تاسیسات شهری یکی از راهکارهای جلوگیری از نشست احتمالی زمین تهران است، گفت: ایجاد تونل تاسیسات شهری هم از نشست زمین جلوگیری می کند و سبب می شود طول عمر مفید تاسیسات شهری افزایش پیدا کند،چرا که در این کانال ها منهول های ویژه ای تعبیه می شود بنابراین می توان با سرکشی های متداوم مشکلات احتمالی را شناسایی کرد.

وی با تاکید بر اینکه کلانشهر تهران شهری در حال توسعه و زنده است، گفت: داشتن کانال تاسیسات شهری سبب می شود توسعه تهران در روندی کم هزینه تر پیش رود، بنابراین داشتن تونل تاسیسات یکی از راههای حل بحران نشست زمین در تهران است.

به گفته معاون حمل ونقل ترافیک، شهرداری تهران آماده همکاری با دستگاه های مرتبط برای ساخت تونل شهری است. وی همچنین با تاکید بر اینکه باید در برخی تکنیک های حفاری زمین تجدید نظر شود گفت: کسانی که حفاری زمین را انجام می دهند باید حفاری را به گونه ای انجام دهند که خلل و فرج پر نشده ای باقی نماند که زمینه نشست زمین ایجاد شود.

 حسینی با اشاره به اقدامات معاونت حمل و ترافیک برای شناسایی حفرات احتمالی گفت: دستگاه های ژئورادار و جی .پی .آر در مرکز مطالعات ژئوتکنیک موجود است و از این دستگاه ها برای شناسایی حفرات احتمالی تهران استفاده می شود.