براساس اوراق پرونده، در این جنایت که غروب یازدهم مهر سال 90 رخ داد پسر جوانی در خیابان ری تهران، در جریان یک درگیری با ضربه کشته شد.

در جریان تحقیقات کارآگاهان جنایی، ضارب – فرهاد 17 ساله – شناسایی و دستگیر شد. او که از شنیدن خبر قتل دوستش بشدت شوکه شده بود در نخستین تحقیقات پلیسی اتهام خود را پذیرفت.

پسر 17 ساله پس از چند جلسه بازجویی و محاکمه سرانجام از سوی قضات شعبه چهارم دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد. اما این رأی به دلیل قانونی نبودن سن متهم در زمان قتل، از سوی قضات دیوانعالی کشور نقض شد.پس پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری ارجاع شد.«فرهاد» صبح دیروز بار دیگر محاکمه شد. پس از بیان کیفرخواست، اولیای دم برای عامل قتل، قصاص خواستند. سپس فرهاد پای میز محاکمه ایستاد تا به پرسش‌های قضات شعبه دهم پاسخ دهد؛

روز حادثه چه اتفاقی افتاد؟

تازه مدرسه‌ها باز شده بود، وقتی از مدرسه به خانه آمدم و ناهار خوردم، دوستم به من زنگ زد و گفت: قرار است با «امیرپوریا» در خیابان ری با هم دعوا کنند. از من هم خواست که همراهش بروم. بنابراین غروب آن روز چاقوی قصابی پدرم را برداشتم و ده دقیقه بعد در محل قرار حاضر شدیم. من می خواستم آنها را از هم جدا کنم اما نمی‌دانم چه شد که چاقو را از جیبم درآوردم و..

بعد از فرار کجا رفتی؟

خانه خودمان.

چاقو رو کجا بردی؟

چاقوی خون‌آلود را شسته و در داخل کفشم در کمد جاکفشی مخفی کردم.

چرا با خودت چاقو بردی؟

برای محافظت از خودم!

می‌دانستی حکم قتل، قصاص است؟

بله. در فیلم‌ها دیده بودم.

چند تا خواهر و برادر داری؟

فقط یک خواهر دارم.

زمان وقوع حادثه سال چندم بودی؟

سال سوم دبیرستان بودم و شاگرد ممتاز مدرسه.

الان چه تقاضایی از دادگاه داری؟

اینکه منو ببخشند. من ناخواسته این قتل را مرتکب شدم.

5 سال است که در زندان هستی؟ در این مدت چه کار کردی؟

مشغول حفظ قرآن بودم و دارم ادامه تحصیل می‌دهم. باور کنید در 5 ثانیه غفلت، زندگی دوستم، خودم و خانواده‌هایمان تباه و سیاه شد.

آخرین دفاع‌ات چیست؟

تقاضای بخشش دارم من نمی‌خواستم قاتل دوست و هم‌مدرسه‌ای‌ام شوم من از اتفاقی که افتاده سخت پشیمانم.

پس از پایان جلسه، قضات وارد شور شدند.

قاضی قربانزاده نیز به خبرنگار «ایران» گفت: با توجه به کم بودن سن متهم در زمان وقوع قتل و همچنین بررسی شرایط او در زندان، متهم به قتل از قصاص رهایی یافت و به حبس و پرداخت دیه محکوم شد.