جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اظهار داشت: در هشتاد و سومین دربی که در پاتخت برگزار خواهد شد وظیفه تامین ایمنی شهروندان مطابق همیشه برعهده سازمان آتش نشانی است.

وی تصریح کرد: در همین راستا علاوه بر اینکه 123 ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر مشغول به خدمت رسانی می شوند، ایستگاه شماره 20 سازمان نیز در محدوده ورزشگاه آزادی در شرایط ویژه مستقر است.

ملکی ادامه داد: 8 دستگاه خودروی منبع دار، 10 دستگاه موتورسیکلت و یک گروه نجات کامل، از ساعتی قبل از آغاز مسابقه در بخش های داخلی و خارجی ورزشگاه(درب های اصلی ورود و خروج، پارکینگ ها، معابر و بزرگراه ها) مستقر و اوضاع ایمنی اطراف را تحت کنترل قرار می دهند.

وی تاکید کرد: آتش نشانان تا پایان مسابقه، تخلیه کامل ورزشگاه و عادی شدن تردد در بزرگراه های اطراف در محل حضور دارند و نیز تعدادی از مدیران عملیاتی با خودروهای ورزیده به صورت سیار مشغول گشت زنی می شوند.

ملکی با بیان اینکه مدیران عملیاتی علاوه بر نظارت بر اوضاع به اکیپ های استقرار آتش نشانان سرکشی می کنند، بیان کرد: این آمادگی وجود دارد که در صورت بروز حادثه ایستگاه های اطراف به سرعت وارد عمل و به محل حادثه اعزام شوند.

وی ادامه داد: در این عملیات بیش از 50 نیرو با کادرهای سازمانی در محل استقرار حضور دارند که توصیه ما به هموطنان، همکاری و حفظ خونسردی در زمان بروز حادثه است، تقاضا می کنیم تا در صورت بروز حادثه با سامانه 125 هر چه سریعتر تماس حاصل کنند.